Sommer- eller vinterstart Odense

Hej derude!

Ifølge planen starter jeg på medicin til sommer på SDU. Jeg har dog opdaget, at der både eksisterer sommer- og vinterstart, og jeg er derfor fanget lidt i en klemme, da jeg har fået lejlighed fra juli af. En lejlighed jeg skal flytte ud af, hvis jeg ikke starter på sommerholdet…

Jeg kan læse mig frem til, at skillealderen for sommer- og vinterstart plejer at ligge på 20-21 stykker. Jeg fylder 21 år 3 dage efter sommerstudiestart.
Nogle der har et bud på, hvad mine chancer for en sommerplads er?

På forhånd tak:)

Tror, du nok skal regne med at starte på vinterholdet, da langt de fleste, som starter højst sandsynligt er 21+ inden studiestart/når man får studiepladser (26. Juli).

Som @BigShaq Siger, så er størstedelen typisk allerede fyldt 21 til den tid.

Men med hensyn til din lejlighed, så har jeg selv oplevet at jeg kunne få dispensation for at bo i en ungdomsbolig/studiebolig i samme situation som dig blot ved at sende optagelsesbrevet og beskrive situationen.

Det lyder faktisk også som en mega god løsning!
Var det selve boligselskabet du skrev til?

For jeg har fået en lejlighed i Cortex park ved kollegieboligselskabet, hvor jeg har prøvet at skrive en lignende mail (dog uden et optagelsesbrev) - men der var ikke super meget forståelse at hente.

Jeg skrev til selve boligselskabet.
Det varierer selvfølgelig fra boligselskab til boligselskab, men tror generelt at der er fin forståelse for at man ikke nødvendigvis har indflydelse over ens startdato