Sommer - Vinter?

Hej allesammen!

Jeg er blevet optaget på Medicin AU sommerstart 2019, men det er jeg desværre ikke glad for.

Jeg var lang tid om at få svar grundet en fejl i mit eksamensbevis, og derfor var jeg rimelig sikker på, at jeg ville få tildelt en plads på vinterstart 2020.
Jeg fik svar 2 dage inden studiestart, og det var rimelig overvældene for mig.

Pensum har jeg rimelig nemt ved, men mit mindset er ikke korrekt indstillet.

Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan starte vinterstart i stedet for - Hvilke muligheder har jeg?

Hej TheChozonOne,

Jeg tror faktisk ikke at det er så let at blive flyttet til vinterstart når man er startet sommer. Simpelthen fordi du har “taget” en plads på sommerårgangen. Men prøv at hør AUs studievejledere. De er altid hjælpsomme og for det meste lette at få fat i.
Når det så er sagt kunne du jo også prøve at lægge fokus mere på dit mindset og se om du er få det vendt til noget positivt. Hvis du er afklaret med at du vil være læge så er der vel ikke meget grund til at vente et halvt eller helt år med at komme igang?
Mit råd er derfor at du prøver at engagere dig så godt som du kan i studiet (fagligt såvel som socialt) og at du forsøger at vende dit mindset så du glædes over at du har fået tildelt en studieplads (mange drømmer om det og forsøger i flere år) og nyder studiestarten så vidt muligt.

Disclaimer: Der kan selvfølgelig være aspekter i din specifikke situation der gør at du ikke er klar (mentalt eller fysisk) til at starte på studiet nu. Hvis det er tilfældet kan du overveje om du skal snakke med studievejlederne om det også.

Håber at du kan bruge mit råd.

Dbh.
KmK