Sommerferiejob

Er der nogen der kender en guldgrube man som medicinstuderende (eller bare som ganske almindelig ung) kan bruge sin laaaaaange sommerferie på, altså udover FADL?
Mange timer på få døgn og mange penge per time = optimalt!!!
Både jobs i DK og udlandet har interesse…

Prøv dette link;

http://www.helsenor.no

De formidler lægevikariater til ældre studerende og læger, og plejeass-arbejd til stud.meder på lavere semestre :slight_smile:

Og - det er godt betalt + du bor gratis.

Hvad er lønnen hos helsenor? Og hvordan med beskatning osv, hvis man bruger sin ferie i Norge?

Jeg har ikke selv arbejdet for helsenor, men har kun hørt positive erfaringer fra dem der har.

Lønnen afhænger selvfølgelig af hvad for en stilling du får - men generelt ligger den over det du kan forvænte som privatperson.

Skat afregnes vel som sædvanlig ved arbejde i udlandet - reglerne for dette går jeg ud fra kan sees på told&skat sine hjemmesider. Der står også noget om det på helsenor sine sider.

tror nok man skal betale i omegnen af 10.000 til helsenor for kontakten, såfremt de finder et job til een…

Er der problemer vedr Fadl hvis man tager vagter i Helsenor ?

Man skal jo ikke selv betale det af sin løn! Det er jo kunden som betaler ekstra for at købe en vikar igennem helsenor - ikke vikaren…

Det kunne jeg godt forestille mig. FADLs kollegiale vedtægter siger bl.a.:

[quote=“FADL”:1rk3yoyz]
§ 4. FADLs medlemmer må kun tage arbejde som sygeplejevikar (SPV), ventilatør (VT), dialyse- eller kardiologiassistent når ansættelsen sker i overensstemmelse med FADLs overenskomst for området. Herunder skal ansættelsen overholde bestemmelser om lønforhold og eventuelle særaftaler. Medlemmet skal desuden være kvalificeret til arbejdet via gennemførte kurser.

Stk. 2. Hvis et medlem er blevet ansat som sygeplejevikar (SPV), ventilatør (VT), dialyse- eller kardiologiassistent på vilkår, der ikke overholder overenskomsten mv. (jf. § 4, stk.1), skal medlemmet meddele FADL dette. Dette gælder også, selvom medlemmet selv prøver at rette op på vilkårene.

Stk. 3. FADLs medlemmer må kun tage arbejde som sygeplejevikar (SPV), ventilatør (VT), dialyse- eller kardiologiassistent, når det sker via FADLs vagtbureauer. I særlige situationer kan FADLs kredsforeninger dog give dispensation herfor.[/quote]

og

Såeh …

/Rasmus

[quote=“Rasmus Pinnerup”:e1w4vy60]

[quote=“FADL”:e1w4vy60]
Stk. 3. FADLs medlemmer må kun tage arbejde som sygeplejevikar (SPV), ventilatør (VT), dialyse- eller kardiologiassistent, når det sker via FADLs vagtbureauer. I særlige situationer kan FADLs kredsforeninger dog give dispensation herfor.[/quote]
/Rasmus[/quote]

Øh…jeg er ikke medlem af FADL, og ved ikke noget om deres regelværk, meeen;
Omfatter ovenstående også arbejde i udlandet??? :bash:

Jeg spør bare…

FADLs vedtægter vedrørende andet arbejde, grunder I at FADL ikke vil betale for vores spv-kursus for at man efterfølgende arbejder ved een af FADLs konkurrenter… Men da arbejdet foregår i Norge og FADL ikke har kunder i Norge, kan det ikke være noget problem…

Jeg tvivler meget på at de ikke vil give dispensation for arbejde i udlandet. Hvis du er kvalificeret og jobbet ikke kan tilbydes gennem FADL, så tror jeg ikke der er de store problemer.