Sommerferieplaner?

Nu sommeren har meldt sin ankomst - eller i hvert fald i form af sommertid - er det for mit vedkommende tid til at tænke lidt over, hvad den lange sommerferie skal bruges til… Men hvad kan man egentlig foretage sig, når nu bankkontoen nærmest skriger efter et indskud og rejser til udlandet kun kan gennemføres ved at sætte sig i dyb gæld?

Indtil videre har overvejelserne ikke været så store - mulighederne begrænses jo desværre lidt, når man ikke kan tillade sig at være en flottenheimer og smide penge efter Sterling, Star Tours og hvad de nu hedder.

Overvejelserne har gået på om man nu ikke skulle være fornuftig og forberede sig til næste semester, men erfaringen taler for det ikke bliver til det helt store. En anden mulighed kunne være at se om ikke det gamle støvede førstehjælpsbevis kunne trænge til en opfrisker, men det kan man næppe bruge flere uger på…

Men for at vende tilbage til spørgsmålet - hvad kan man egentlig foretage sig af ikke-kapitaltrævende aktiviteter, når den søde sommer nærmer sig og universitetet takker af for semesteret?

Man kunne jo overveje et sommerferiejob -så får man råd til en tur til f.eks Madrid i efterårsferien

Jeg har selv meldt mig ind i AEGEE. De har 2 ugers summer universities overalt i Europa som man kan søge. Man betaler billettten og vel 100-160 euro pr uge for logi afh. destination (alt fra Holland, Italien og Rumænien til Tyrkiet) Det er ikke rigtig universitet, men en mulighed for unge stud. at mødes og have det sjovt. Har ikke været med endnu, men det lyder lovende:)

Du kan tage til USA og arbejde i en sommelejr!

Jeg gjorde det selv forige år og det var fedt. Du får løn for dit arbejde, godt nok ikke meget, men i hvert fald nok til at dække dine rejseudgifter. Du kan så se det som en slags “gratis” tur til USA med en masse fede oplevelser og så arbejder du i 8-10 uger. Der er mange forskellige slags lejre inden for alt fra sport til musik til drama, og man behøves altså ikke at være en ekspert til nogle af disse ting for at få et job.

Er det noget skal du kigge på http://www.duta.dk men du skal skynde dig lidt, for ansøgningsfristen er vist temmelig snart!

hvad med http://www.imcc.dk ??? Du kan sikkert komme Ækvatorial Guinea og vaccinere faderløse loa-loa orm eller lignende :wohow:

Du skal nok ud af starthullerne nu, hvis de praktiske ting/legater mv. skal have en jordisk chance for at falde på plads.

:lol: ja jeg bliver jo nok ikke populær…; men jeg tager altså til Hong Kong den 29. juni. Bliver der i 3 dage og tager så ind i kina 1 måned…, det bliver sgu da alt andet lige FEDT… 8)

Det var da nogle vildt gode forslag - som jeg i sagens natur ikke selv lige havde overvejet, måske lige pånær sommerjobbet… Påregner at hjælpe et anlægsgartnerfirma et par uger - med at slæbe sten! Mindst muligt ansvar og masser af frisk luft : )

Summer Universities med AEGEE lyder som en sjov måde at møde andre studerende - specielt Italien tror jeg kunne være en fed oplevelse, hvis nu man er lidt italianofil som jeg (det må jeg lige kigge lidt mere på)! Så Kate hvis du stikker afsted vil jeg (og sikkert også andre) gerne høre mere om, hvordan det spænder af…

Idéen med at luske sig til en tur til USA med DUTA er en oplagt chance for at se Guds eget land. Muligheden for at arbejde med unger på en sommerlejr tror jeg kunne være ret interessant - og helt sikkert en måde at få en lidt anderledes oplevelse af landet! Ansøgningsfristen er 1. april og ankomsten skal være 22. juni senest - desværre er den sidste eksamensdag for mit vedkommende 23. juni : /

IMCC-toget er på skinner for mig og en læsemakker, der påregner en tur sommeren 2007 - hvorhen debatterer vi endnu, men mon ikke vi bliver enige engang…

… og Odin: heldig bæst! Kina er det store ukendte for mig - og et af de steder jeg enormt gerne vil besøge, så nyd turen og beret gerne derom!

Det her så jeg en gang i et reklame for i et af studbladene for år tilbage

http://www.luftballonen.dk/

Her har man mulighed for at arbejde som frivillig i en camp med børn og unge med astma i ugeren 29+30

Det kunne sikkert også være givtigt for alle parter!