Spørgsmål angående kemiB?

Jeg vil gerne forsøge at komme ind på medicin studiet gennem kvote2 og deraf ansøgningsfristen 15. marts - jeg søger ind i både Århus, Odense og København. Mit problem er dog, at jeg kun har kemi på C nivaeu fra gymnasiet og at der kræves B nivaeu. Jeg har efter afsluttet gymnasium i sommers og værnepligt fra august til december ikke haft tid til at tage suppleringskurset. Dertil har jeg ikke lyst til at bruge et halvt år på at hæve kemi fra C til B niveau; da jeg muligvis også vil ud at rejse i den periode. Mit spørgsmål er derfor; er det muligt at tage et turbokursus kemi C-B i nogle af de kommende måneder? Det har indtil videre ikke lykkes mig, at finde nogle steder hvor dette er muligt… Jeg har dog fundet nogle turbokurser i juli - men er det muligt at melde sig ind på disse kurser nu og blot skrive det på kvote2 ansøgningen?

Jeg har en drøm om at læse medicin, men jeg har ikke altid været lige heldig eller helt entusiastisk nok i min gymnasie tid og deraf et desværre slet ikke højt nok snit til at komme direkte ind på drømmeuddannelsen. Mit snit ligger på 8.208 (på den nye skala) - så derfor er mit spørgsmål, er det spild af tid at forhøje kemi eller er der en reel chance for at komme ind?
Hvad kan jeg gøre for at forbedre mine chancer i mit sabbatår? Vil i råde mig til at droppe en rejse til Australien og i stedet forsøge at få noget erhvervserfaring?

Tak på forhånd!

Rigtig gode spørgsmål, som kun en studievejleder kan svare på.
Brug derfor dem, til hvad der er smartest, og de kan også henvise til kurser, du kan tage.
Men kig efter GSK kurser (gymnasiesupplerende kurser), jeg fik på omkring 16 uger, opdateret mit B niveau til A niveau…om det var det, eller de andre ting jeg havde lavet, som gjorde at jeg kom ind…ved jeg ikke.

Dette var også tilbage i 2001…så tingene kan have ændret sig.
Derfor, spørg altid, en studievejleder, da de kan finde ud af hvordan du optimere dine chancher for at komme.

Det har været nogle hårde men gode år :slight_smile:

pøj pøj.
/SG

*niveau

kig på DTUs hjemmeside eller ring til dem, de har altid mange suppleringkurser på mærkelige tidspunkter og af kortere varighed end GSK.
Du skal have så mange point som muligt. om du får em som udlandsrejse eller erhversarbejde er principielt underordnet. jeg vil dog sige at hvis du skal supplere til KemiB og vil læse medicin så meget som du skriver, var det så ikke en ide at prioritere kemien? man laver som regel ikke 12 i kemi B bare sådan liiiiige :slight_smile: suppleringskurser er jo hårde og komprimeret og en god karakter forbedrer jo dine chancer gevaldigt :slight_smile: Så måske mere end 6-8 uger er godt at bruge? ligesom hvis du tager det i foråret og ikke får en karakter du ønsker (eller gud forbyde det, dumper) så kan du jo tage det om inden fristen udløber…

Anyway, unset hvad du gør, så held og lykke