Spørgsmål til Biokemi vs. Molekylær Biomedicin

Hej all!

Jeg er ny her, og undskylder at jeg skriver om uddannelser der måske er lidt ved siden af emnet herinde.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om forskellen på biokemi og molekylær biomedicin. Jeg har prøvet at ringe til KU, men der skal
jeg ringe mellem 10:00 og 10:01, og der er kun åbent én dag om året :wink:

Når jeg kigger på de to uddannelsers skeamer, kan jeg se at der er flere ‘forskellige’ ting på biomedicin, og biomedicin ikke har matematik
som decideret fag.

Så jeg kunne godt tænke mig at vide forskellen mellem de to uddannelser, specielt med:

  • Hvilken har mest matematik? - Hvilken har flest timer?
  • Er der forskel i sværhedsgrad?

Jeg ville blive MEGET glad hvis nogen ved noget :slight_smile:

Tak,

Nicholas

Jeg ville nok satse på andre fora hvis jeg var dig :slight_smile: Jeg kan se at du vil på KU. Jeg studerer medicin på KU, og stud.med.'er er, modsat f.eks. ingeniører på DTU, meget isolerede i forhold til de andre studieretninger. Vi har egne auditorier, egne undervisningslokaler, eget institut, egen studenterbar, egen studenteravis etc. Så medmindre man selv har læst på nogle af de nævnte retninger, kan man som almindelig stud.med. ikke udtale sig om dem.

Prøv ug.dk, eller måske andre fora på nettet. Desuden gav en simpel søgning på google: http://www.science.ku.dk/studenterservice/

Alternativt kan du snakke med par studerende på Nørre Allé, H.C. Ørsted instituttet, eller hvor bio-stuff nu ellers holder til. Der findes vist et mBAR på Nørre Allé til bio-studerende.

Vh
Powerpuff