Spørgsmål til kvote 2

Hejsa jeg håber, der er en god sjæl, der ude der har lyst til at hjælpe mig med følgende spørgsmål, som jeg er en anelse i tvivl om.

[color=#ff0000]Tråden er blevet låst, da emne starteren har slettet sit oprindelige indlæg, og derfor ikke giver mening mere. /Lars Koch Hansen[/color]

Hejsa, jeg følger lige med her da jeg selv har intention om at gå igang med min ansøgning nu her. Vi kan evt. bruge hinanden som sparingspartnere?

Hejsa Lundahl det lyder som en god ide :slight_smile:

Super. Hvad er det for noget “Nyt hospital Hvidovre” som du er med i?

Hejsa,

Nu er det et par år siden jeg søgte ind men mange af dem jeg kender som søgte kvote 2 Inkl mig selv, er kommet ind hovedsageligt fordi vi havde en relevant bachelor (min var psykologi). Folk der søger ind er super kvalificeret, ligesom dig selv, så det er marginalerne der adskiller ansøgerne, såsom en færdiggjort bachelor. Det sagt, så skal du absolut ikke lade det hindre dig i at søge ind, men det er stor konkurrence.

Jeg ville ikke begynder at supplere fysik, da karakterne fra gymnasiet ikke er det der betyder mest. Du har også en masse relevant arbejde lønnet/ulønnet som er rigtig godt. Det der kunne være spørgsmålet er om du besidder evnerne til at fuldføre medicinstudiet. Måske søg ind på noget mere relevant og under studietiden, så snup et semester eller to som udvekslingsstudent. Udlandsophold skal være min 3 måneder, så vidt jeg husker. Derudover kunne noget forskningsarbejde også give gode points.

Ang. dit CV og anbefalinger, så fået lavet et godt og struktureret cv, billede eller ej, har ikke den store betydning. Anbefalinger skal du ikke bruge. Går du videre til udvælgelsen så er det kun din ansøgning (og cv ) de kigger på.

Gå ind på KU kvote 2 ansøgning, der ligger der en ret god guide!
http://studier.ku.dk/bachelor/ansoegning-og-optagelse/kvote2/

Held og lykke med det!

VH
Maria

Mange tak for svar Maria!
kan man få lov til at læse din ansøgning som inspiration? og hvilket årstal kom du ind via kvote 2? :slight_smile:

endnu en gangs tak for hjælpen!

Jeg kom ind i 2010. Din e mail?

jeg har sendt min mail over indbakken og endnu en gang tak! :slight_smile:

Hejsa, kunne du også sende Ansøgningen til min mail ?

er det muligt også at få tilsendt til kvote 2 ansøgning? Jeg søger også KU, AU og SDU :slight_smile: :silly: