Spørgsmål til medicin på AU :-)

Hej :slight_smile:

  1. Er det muligt færdiggøre bacheloren før normeret tid? (2 år)
  2. Hvor meget obligatorisk gruppearbejde har man?
  3. Hvordan er AU sammenlignet med AAU?

Kan svare på 2’eren på bacheloren. Svaret er mere eller mindre intet. Som grundprincip er der ikke noget, som er obligatorisk pånær eksamen. (Med undtagelse af lidt lab i nogle fag) Det er ikke ligesom gym, hvor man har gruppearbejde i en klasse. Selvom man i starten af 1. semester placeres i én læsegruppe, deles den typisk op over tid, når man finder ud af, hvordan man læser bedst. Man kan vælge at gå helt solo, hvis man foretrækker det. Det er dog de fleste, som på en eller anden måde arbejder sammen om opgaverne til holdtimer (som man forbereder hjemmefra og gennemgår til hold). Enten laver det selv og sparrer med hinanden eller laver dem sammen i gruppen

Tak for svaret! Hvad med projekter? Hvor mange har man af dem gennem bacheloren hvor man skal arbejde i en gruppe?

På 1. semester har du en video, som du skal producere i en gruppe for at kunne gå til eksamen. Tager ikke specielt lang tid og er chill nok. Den eneste aflevering jeg har haft ellers har været på et valgfag her i februar (her har du også frie tøjler til at vælge alle mulige former for valgfag med forskellige måder at teste dig i slutningen)
Ift. lab så giver det lidt sig selv, at man ikke kan lave forsøg alene til lab. Men lab er sparsomt. Der er lidt til genetik på 1. og også fysiologi på 4. Kan ikke lige komme i tanker om andet. Går selv på 5. semester og har lidt lab senere, men jeg kan så ikke tale for 6. Opgaverne kan du i teorien lave alene

Hvis du ikke bryder dig om at arbejde med andre, kan du egentlig undgå det i ret stor grad. Inden uni var jeg heller ikke glad for gruppearbejde, men er en sucker for det nu, og der er mange måder at få det til at fungere. Det er det dejlige ved medicin på AU - de er sådan set ligeglade hvordan du lærer stoffet, bare så længe du består din eksamen i sidste ende. Undervisningen er bare hjælp til selvhjælp, næsten intet er obligatorisk. Hverken læsning, forelæsning eller holdundervisning.

Tusind tak for din tid og den gode hjælp! :heart: