Hej. Jeg er nysgerrig omkring hvordan MMI egentlig fungerer. Der står ikke noget konkret om, hvad prøven egentlig handler om. Er der noget inden prøven, man kan forberede sig på? Får man chance for at bruge sit CV til en evt. fordel?
Udover de stande RoseW nævner så er der også samarbejde standen. Mit år skulle man binde en bestemt knude uden at snoren måtte røres med hænder eller rører bordet. Standen handler IKKE om at nå i mål med opgaven. De ligger vægt på at man kan kommunikere med den person som skal hjælpe dig med opgaven og at man ikke bliver sur/irriterede hvis de laver fejl.
Ved motivation standen kan jeg anbefale at have øvet sig lidt på hvorfor man gerne vil læse medicin. Det er lang tid at skulle snakke i ca. 10min om hvorfor man er motiverede. Her kan du vælge at inddrage dit CV, hvis noget af det du har lavet tidligere har betydning for de motivation. Det er ikke mit indtryk at det på nogen måde tæller op blot at fortælle at man har x antal års erfaring med at lave y uden at koble det op på din motivation.