Spørgsmål

Er der nogen der vide hvad

Bona Fide infection

er?

Tak

PS Jeg har googlet, wikiet etc uden held i at finde en definition.

Bonafide betyder “vaskeægte” på engelsk, så det er vel en vaskeægte infektion :slight_smile:

Context er

“The T cell with dual specificity could be activated appropriately during a bona fide infection by a professional antigen-presenting cell plus foreign antigen 1 using T-cell receptor 1. But that same T cell, because it is now an activated effector T cell, would also be able to respond to a second peptide, which might be a self-peptide, using T-cell receptor 2, without requiring the co-stimulatory signals only professional antigen-presenting cells deliver”

Here snakker man om T cell med dual specificity, dvs. en T cell med 2 forskellige alfa-chain.

Bona Fide betyder Good Faith, hvad er så specialt ved denne “type” infection hvis man kan kalde det en type i sig self.

Håber nogen kan svare på det.

Hmm, nu må jeg indrømme at Immunologi ABSOLUT IKKE var mit yndlingsfag, men jeg kunne forestille mig at “bona fide” kan erstattes af ordet “true” (sand) i dit eksempel (se evt. http://www.webster.com) - læser du Parham?

Altså en sand infektion der sætter iværksætter immunsystemet, i modsætning til en “falsk infektion” (nu gætter jeg, men kunne man forestille sig noget autoimmunt/allergi/el. lign.?)