Spot eksamen hvor mange procent? sdu

hejsa,

Er der nogen herinde der ved hvor mange procent spot-eksamen tæller i bedømmelsen?

nogle siger det er 25% andre siger at det er 50%… hm

tænker bare at hvis man har al spot rigtig så burde man vel har rimelige god chance for at bestå ikke? hvis man kan svarer på nogenlunde halvdelen af opgaverne i eksamensopgavesættet rigtigt?? håber i forstår hvad jeg mener?!

skal til eksamen i modul 5 og der går utrolig meget snik snak om den sædvanlige HØJE dumpe procent der ligger der… er efterhånden rimelige nervøs også efter chemnitz nye mail…

på forhånd tak for svar
håber nogen derude ved det…

Det varierer meget fra det enkelte modul, men det ligger typisk mellem 20-25%.
Jeg har ALDRIG oplevet at den tæller 50%!

Du skal dog være opmærksom på at de på SDU som regel har krav om at du skal bestå BÅDE spot og den skriftlige hver for sig.

  • dvs. at det er én samlet karakter, men at du alligevel skal have minimum 50% korrekt i både spot og den skriftlige.
    (det er altså ikke nok at have 100% i spotten og 49% i den skriftlige)

7. Eksamen

På nedenstående links findes information om eksamensdatoer mm.
http://www1.sdu.dk/health/studieinformation/medicinba/
(medicin)

For at bestå modulet skal følgende opfyldes:

  1. De to øvelsesrapporter (kredsløb og respiration) skal være godkendt, dvs. du skal have deltaget i de praktiske øvelser samt i udfærdigelse af de to rappor-ter, som efterfølgende er blevet godkendt.
  2. Bestået spot/stationseksamen og spørgsmålsprøve, der giver én samlet ka-rakter. [color=#FF00BF]Spot indgår med 20% og spørgsmålsprøve med 80% i det samlede eksamensresultat.[/color] Ved bedømmelsen anvendes eksterne censorer, som typisk er overlæger med ind-sigt i basale medicinske fag.

Det ovenstående er taget direkte fra vores study guide, håber det hjælper :smiley:

Desuden skal du jo, som ‘Egeberg’ også skriver, bestå både spot og den skriftlige. Derudover skal du som jeg har forstået det, bestå alle fag i den skriftlige, dvs. du kan sagtens bestå spot og være god i al fys og ana, men hvis du overhovedet ikke kan regne fysikken, kan du godt dumpe på det - selvom du faktisk overordnet er bestået :S Sådan har jeg i hvert fald forstået det!

MVH. Emma (En anden modul 5 SDU’er :smiley: )

Ja, “Emma” har ret - jeg havde glemt at nævnte det med at de enkelte delemner i eksamenssættet også skal bestås (så man ikke bare kan undlade at svare på fysikken selvom man har over 50% rigtig).
Det er derfor at der i starten af sættene står “Bedømmelsen beror på en helhedsvurdering” :slight_smile:

Held og lykke med modulet…

Da jeg tog modul 5 gjorde jeg mig samme overvejelser.

Jeg har skriftligt konfirmation fra modulbestyreren på modul 5 (2010) på, at spot ikke nødvendigvis skal bestås som en enkeltstående eksamen. Således konfirmerer modulbestyreren mit konkrete spørgsmål og svarer, at uanset om det er 0 eller 5 point til spotten, kan en tilstrækkelig god skriftlig eksamen få dig igennem.

Jeg forhørte mig meget tidligere ligeledes på modul 2, og der var det ikke tilfældet - men minimum 50% påkrævet.

Der er ikke noget i vejen for at skrive og spørge om det stadig forholder sig sådan på modul 5, som ovenstående beskrevet.

I den skriftlige kan jeg på egen hånd fortælle dig, at specielt fysikken bliver vægtet højt. Løs dine opgaver, og redegør for resultaterne i de enheder som efterspurgt! De får dig ALTID til at udregne i et sæt enheder, for bagefter (eller undervejs) at få dig til at konvertere. Dette bliver der også lagt tryk på i holdtimerne.
Ana skal løses, og ligeledes fysiologien. Jeg vil dog holde fast på, at en over tilfredsstillende løst fysikdel går RIGTIG langt på modul 5.

hejsa,

mange tak for jeres alle sammens svar!
Oh Emma, det lyder ikke godt :frowning: jeg har svært ved at huske de der beskrivende anatomi spørgesmål selvom jeg laver dme igen og igen! men håber jeg klarer den alligevel!

Tak skal du har StofferDK for rådet om at lave fysiologi. Jeg har lavet alle fysik og fysiologi holdtime. Har følgt nogenlunde med anatomi og histologi. Starter med at lave eksamensopgaver imorgen, så håber jeg kan nå at få kigget på dem alle sammen der er 11 ialt :stuck_out_tongue: og jeg har 9 dage! så hvis jeg laver 2 pr dag burde det lade sig gøres =) -Håber jeg!

Mange tak skal i har alle sammen
og god læselyst :wink: