Hej Alle,
Jeg starter på medicinstudiet på SDU hertil februar og er lidt forvirret omkring hvor tidligt ude man kan være ift. at komme på SPV-kursus. Er det først noget man kan ansøge om når man er startet eller kan man godt gøre det før? Og kan man kun gøre det gennem FADL eller er der også andre metoder/steder man kan tage kurset?
Hej Camilla! Stort tillykke med optag på medicinstudiet!!
Du kan allerede ansøge nu. Så længe du har bevis for at du som minimum er optaget på studiet, så er det ikke noget problem
Så hvis du har fået bekræftelse fra universitetet osv., så er du good to go 
Kender selv nogen på min egen årgang, der startede på SPV i august, og vi startede i september 2023. Men det er heller ikke helt atypisk at der kan gå et par gange, hvor man ansøger om SPV, før man får tilbudt en plads
Jeg fik personligt selv først tilbudt en plads på SPV-kurset i marts måned 2024, og jeg startede som sagt i september 2023.
Held og lykke med det! 
Hej tak, måske et lidt dumt spørgsmål, men præcis hvordan og hvor ansøger jeg så? for jeg har prøvet at undersøge det lidt og må ærligt indrømme at jeg ikke helt kan komme frem til det😃
Nu hvor du er tilknyttet SDU, så vil det være være region syddanmarks hjemmeside. Som regel plejer dem som tilbyder SPV-kurset, Vagtordningen, også at være ret gode, til at lægge op i diverse årgangsgrupper, at der er ledige pladser på SPV kurset.
Jeg fandt personligt, mit SPV kursus via:
her indtaster du som stilling, medicinstuderende, og hvis der er noget kursus at søge, dukker det op der. Lige nu er der fx til donorbookeholdet, men her skal man allerede være SPV’er for at kunne søge det.
Håber det hjalp!!!
Ellers så kan jeg også, hvis jeg husker det, næste gang jeg ser et opslag om de søger medicinstuderende til SPV-kursus, sende linket herinde? 
1 Synes om
Tusind tak for hjælpen, jeg har oprettet en jobagent nu, men hvis du vil og husker det selvfølgelig, så må du da meget gerne sende et link herinde også 
1 Synes om