SPV på 1. semester AU + motiveret ansøgning?

Hejsa

Synes I, at det er en god idé i at man allerede på 1. semester på AU bliver SPV-vagt? Jeg tænker nemlig, at arbejdsbyrden nok ikke er så høj på 1. semester, som på de kommende semestre, da noget af fx cellebiologi og genetik har man lært om i gym hvis man fx har haft biologi/biotek.

Desuden, så er jeg ret i tvivl omkring den motiverede ansøgning. Jeg har aldrig skrevet sådan en før, så det ville være virkelig behjælpeligt, hvis nogle af jer kunne sende mig jeres - alt vil blive modtaget med stor taknemmelighed.

Blot en bemærkning til arbejdsbyrden på 1. semester AU. For rigtig mange studerende er 1. semester faktisk det “hårdeste” semester, fordi man bliver overvældet over hvor stort pensum egentlig er og man skal vænne sig til det at læse medicin.
Nu har jeg gennemført bacheloren på AU og set i bakspejlet er 1. semester ligeså hård som alle de øvrige semestre. Semestrene har hver deres udfordringer.
Det kan godt være man i gymnasiet har lært hvad en celle er og et overblik eller man har kigget på lidt stramtræ i forhold til genetikken, men det her er på et HELT andet niveau. Jeg kunne i hvertfald ikke bruge ret meget fra gym :slight_smile: Og jeg havde biotek linjen - HTX.

1 Synes om

Jeg har aldrig hørt om et godt tidspunkt at tage SPV-kurset på, så jeg er glad for at jeg gjorde det som det første og fik det overstået.

2 Synes om