SST nægter at oplyse dato for udseendelse af turnusnumre

Som noget nyt synes Sundhedsstyrelsen nu ikke at de vil oplyse hvornår de sender turnusnumrene ud - kun at det bliver i uge 46.

Så i stedet for at man ved at man vil få nummeret tilsendt en bestemt dag, skal vi nu en hel uge gå og vente med en blanding af fortvivlelse og spænding - er man købt eller solgt?

Baggrunden for denne beslutning er, at der sidst der var turnusnummeruddeling gik koks i Sundhedsstyrelsens maskineri og alle brevene blev en dag forsinket.

[color=red][size=5]EGEN CENSUR[/size][/color]

Forstår at du er spændt frold men come on. 8)
Træd lige et skridt tilbage og overvej dit indlæg én gang til. I sidste ende er det da fuldstændig ligegyldigt hvilken dag det spændende brev dumper ind af brevsprækken. Og at kime det stakkels kvindemenneske ned, det er sgu bare spild af resourser.
Der er nok bureaukrati og sniksnak omkring os - lad os ikke bidrage til den :!:

Brug du din energi på at krydse fingre for et godt nummer, så den lille familie ikke skal indlogere sig i nordjylland.

Enjoy

Med mindre man sender brevet med kurerpost, så bliver det nok svært at garantere, at ALLE recipienter modtager en forsendelse på den lovede dato, selv om PostDanmark er forholdsvis effektive.

Men som spurs_hot skriver, så vend lige skråen Frold, inden du opfordrer til anarki og hetz.

Jeg har fuld forståelse for, at der sker ret mange ting på 12. semester, og man kan være spændt (op) i mange henseender, men om nummeret kommer onsdag eller torsdag får næppe de store konsekvenser.

Nummeret er jo under ingen omstændigheder en endelig dom over ens geografiske tilhørsforhold de næste 18 måneder, det afgøres vel, når ønskerne er gjort op (?), og skal man så også til at ringe til SST for at kræve eksakte time-space-coordinates for den udmelding :shock:

anyways - held og lykke til alle med eksamener/numre etc.

Nææ… Jeg kan ikke se hvorfor de skal ændre praksis…

Jeg tror ik´ke du er klar over hvormeget den dag fylder i ens hoved - i hvert fald mit.

Jeg har en familie jeg kan blive splittet fra - min kæreste læser ved KU og kan derfor ikke flytte med. Min søn vil jeg gerne se vokse op og være med til at stimulere hans opvokst!

Helt ærligt frold, mener du virkelig det pjat?

Hvis du får et højt nummer, bliver du splittet fra din familie uanset om du får svar en mandag eller en fredag.
Du plejer ellers at være saglig nok, men her lyder du sgu som lidt af en platugle.
Hvis ikke det var blevet frabedt af moderatorerne i en tidligere tråd, ville du herunder finde et billede af en rulle marikiks og en pakke klinex.

Der må da være grænser for selvmedlidenheden.
tøs

Jeg synes nu ikke det er noget urimeligt krav at vide hvornår ens turnusnummer udsendes!!

Man har gjort det i 10 år (eller hvad ved jeg) - når man så ændre det og jeg laver en tråd hvor jeg opfordre folk til at kontakte den ansvarlige for turnusenheden, således at deres beslutning kunne ændres - så står man selv for hetz.

Tak for at selv at bevare sagligheden.

Og vil du være så rar ikke at kalde mig tøs og platugle - jeg prøver at være saglig men kan som du blive følelsemessig involveret. At du synes jeg går over stregen eller at du ikke er enig - skal ikke bruges til at fornedre mig…

Det ved du også nemlig i uge 46. I god tid til næste fase af turnussøgningen. :wink:

Held og lykke til alle :slight_smile:

Jeg forstår så godt din frustation, Frold. Jeg kan sagtens huske hvor meget det “skide” nummer fylder i ens liv. Og kan kun genkende sst’s fuldstændige “kold i bagdelen”-holdning, som åbenbart også deles af andre her på siden.
min læsemakker fik ikke sit nummer med posten, den dag vi andre fik. Hun ringede til SST, men de var fuldstændig ligeglade og ville under ingen omstændigheder oplyse nummeret via telefon eller mail, selvom hun grædende kunne oplyse sin PIN-kode. Det var forfærdeligt, for det kostede endnu en søvnløs nat, midt i en hård eksamensperiode. Og det med søvn betyder noget når man har små børn, hvilket også turnusnummeret gør.
Og man kan bare ikke overskue at gribe tingene an på en parlementarisk måde, så jeg kan godt forstå din opfordring, Frold…

Men tror desværre ikke det virker.

Jeg forstår stadig ikke at de ikke kan maile turnusnummeret eller oplyse det pr. telefon. Så mange er vi jo heller ikke.

Men held og lykke med det…

Og til I andre: lad dog være med at værre så hårde. Det er sgu nærmest umenneskeligt at vente på sit turnusnummer, når man risikere at blive forflyttet fra sin familie.

Godt ord igen, beklager mit ordvalg. Det var alt andet end sagligt.

Jeg synes blot det er en petitesse at hidse sig op over, nummeret i brevet ændrer sig ikke om det kommer kl 10 eller kl 11, mandag eller tirsdag.

Jeg er godt klar over, at det er ret betydningsfuldt for ens parforhold, hvor i landet man ender med at få turnus, men det er jo ikke noget der kommer som en overraskelse, hverken for os eller vores kærester. Det er vilkårene for at blive læge.
Hvis man virkelig føler det er så stort et problem, bør man måske vente med at få børn til turnuspladsen er sikret.

Sådan ser verden ud fra 6. semester. Måske ændrer den sig når jeg når 12., det ved jeg ikke. Men hvis jeg vidste at jeg måske skulle til Vestjylland efter sommerferien, ville jeg nok umiddelbart bruge min tid på at lege med min søn, i stedet for at spilde den på noget som alligevel ikke bliver lavet om (og i øvrigt heller ikke trænger til at blive det)

Sikke en petitesse. Selvfølgelig kan der ske et brev-kiks i SST, så brevene bliver en dag forsinket. So what ! :zzz: Det kommer i løbet af uge 46 og din fremtid er uændret.

Et tip til utålmodige: Forvent det kommer lørdag i uge 46 - så får du enten ret eller bliver positivt overrasket over en tidlig levering.

Ja, ja - folk er åbentbart af en anden opfattelse end jeg.

Jeg har herved lavet egen censur - når nu i synes jeg var ude på et sidespor. Men se det som en del af min ildsjæl at engagere mig. I denne sag blev jeg måske for engageret.

Jeg kan virkelig ikke se det forkerte i at opfordre folk til at ringe ind til Sundhedsstyrelsen og prøve at få dem til at ændre den beslutning de har taget på det mest egoistiske grundlag - at DE ikke vil generes/besværes af 12.semester-studerende i tilfælde af at de selv har lavet en fejl så brevene er blevet forsinket. De VED i det mindste lang tid i forvejen hvilken dag de kan forvente at blive kimet ned i tilfælde af at de HAR lavet en fejl… :roll:

Det er så meget af et ritual omkring tildelingen af turnusnummeret at man jo netop går og venter og venter på at postbudet skal komme den pågældende dag, eller man går hele dagen på arbejde og tænker på brevet der ligger derhjemme og venter eller hvordan man nu forvalter dagen.

At der så undervejs i postgangen kan ske forsinkelser med ENKELTE breve er naturligvis ikke Sundhedsstyrelsen skyld, men det drejer sig nok heller ikke om ret mange breve der ikke når frem dagen efter at de postet…

Så jeg mener også helt klart at Sundhedsstyrelsen burde hoppe ud af deres små sko og oplyse hvilken dag man - forudsat at PostDanmark leverer dag-til-dag - kan forvente at få sit turnusnummer.

(Gad vide hvor mange af kommentarerne i denne tråd der rent faktisk er skrevet af folk der skal modtage turnusnummer dette semester…??)

Jeg må indrømme at jeg ikke kan se den store forskel på om der angives en præcis dato for hvornår turnusnummeret kommer.
Selvfølgelig er det da vanvittigt nervepirrende at der kommer et brev med 3 (eller forhåbentlig færre :slight_smile: ) cifre der har så afgørende betydning for ens fremtid. Men det er jo ikke selve brevet der afgør noget, beslutningen er taget.

SST var repræsenteret ved et turnusinfomøde på AU, også ved Anna V. Hansen, og de forklarede rationalet bag ikke at angive en dato. De vil selvfølgelig gerne undgå telefonstorm, men også undgå at skuffe 3-400 forventningsfulde stud. med.er, hvis verden nærmest bryder sammen når de finder ud af at de alligevel ikke får besked. Så hellere en lidt løsere tidsangivelse, der med sikkerhed kan overholdes.

De argumenter kan jeg personligt godt acceptere.

PS. Og ja, jeg venter også turnusnummer i uge 46!

Held og lykke Frold, og alle andre!!

Rasmus

I kan selv læse reaktionerne i maj, da udsendelsen af numre blev forsinket;

http://studmed.dk/viewtopic.php?t=13083

Jeg var selv en af dem der var hurtig på aftrækkeren dengang, så jeg forstår godt at man bliver lidt oprevet over alt det her turnushalløj :wink:

Og nu får man så et sikkert interval istedet for en usikker dato. Det er da rimeligt.

Mit problem med at komme langt væk er at finde et sted at bo. Selvom man har råd til at købe hus i Sydsjælland eller i Jylland, vil man sikkert tabe penge ved at sælge igen efter 1,5 år.

Har også lige postet dette i en anden debat, men tænkte at det også var på sin plads at poste det her…

Jeg har lige talt med Anna V. Hansen i Sundhedsstyrelsen. De udsender samtlige breve med turnusnumre i dag, så alle skulle gerne have turnusnumrene i morgen…

Så må vi bare håbe at posten kommer til tiden og at postbudet har noget godt med i sækken…held og lykke :slight_smile: