Standby plads (bolig og karaktergennemsnit fra gym)

, , ,

Hej, Jeg går i 3.G nu og ønsker at starte på medecin studiet. Jeg mangler en eksamen og mit gennemsnit vil derfor ligge på mellem 10-10,1. Tror i jeg har mulighed for at komme ind via standby plads med dette gennemsnit? Jeg ønskede at starte på KU, men med dette gennemsnit ved jeg godt, at der ikke er særlig stor chance for det. Derfor tror jeg bare, at jeg kommer til at ansøge om alle medecin studierne rundt omkring i Danmark og også om standby plads, men hvad er jeres erfaringer med dette. Nu bor jeg selv i København, og tror i man får hjælp til at finde studiebolig hvis jeg får studie i Aalborg, Aarhus osv? Jeg er nemlig meget bekymret for, at man med en standby plads har kortere varsel, og jeg derfor ikke nødvendigvis kan finde en bolig på så kort tid.

Mange tak på forhånd!!

Hej Jasmin,
Det er korrekt, at der er ret kort varsel ift. standbypladser, men mig bekendt bliver en standbyplads meget ofte til et tilsagn til optag året efter først, så ha’ endelig det i mente også, hvis du vælger standby :slight_smile:
Vh. Dan

1 Synes om

Hej Jasmin,
I Aalborg er der boliggaranti til nye studerende, der starter i efterårssemesteret. Ved ikke 100% hvordan dette spiller sammen med standby, men tænker ikke du behøver være bekymret ift bolig i Aalborg. :blush:

2 Synes om

Det plejer at være ret ligetil at finde studiebolig hvis du skal flytte et længere stykke (kbh til aalborg osv). Så det tror jeg ikke du skal bekymre dig om. Tillukke med huen lige om lidt:)