Standbyplads sandsynlighed + psykiatriker?

Hej!

Har fået standby-plads på SDU (Odense-Odense) gennem mine kvote 2 søgning, er der nogen der ved/har erfaring med hvad sandsynligheden for at komme ind i år?

Til info fik jeg 63 point i uni-test og 16 point til MMI (SDU oplyser optagelseskvotienten til MMI er 18 i år).

Ville klart fortrække at starte næste år, og skrev selv en besked til SDU der skrev at de dsv ikke kunne oplyse “kø-pladsen” eller rykke mig længere ned.

Desuden ville i foreslå flere sabbatår? Afsluttede gym i år, tog 10. klasse så er fra 2006. Vil gerne være psykiatriker, men har også overvejet at læse psykologi (dog ikke interesseret i at blive klinisk psykolog), men er lidt i tvivl om jeg synes det er det værd at læse så lang tid med en lettere usikker fremtid, og tænker at bruge ihvertfald 1 sabbatår på at komme tættere på afklaring.

Mit snit er ikke højt nok til kvote 1, og forventer at være i udlandet indtil august næste år, så ved ikke om jeg kan deltage i MMI næste år. Hvis jeg får tildelt en plads dette år ville jeg så skulle takke nej og så tage 2-3+ sabbatår (deltage i MMI i 2028 og så enten være heldig at få en plads i 2028 efter 2 sabbatår, eller skulle søge igen), eller alternativt kun tage halvt sabbatår til vinterstart. Det er første gang jeg søger, og vil umiddelbart kun på SDU da jeg er fra Odense.

Alt hjælper:) Tak

Hilsen kommende SDU studerende