STEM: skal jeg oprette en filcentral til notedeling?

Hey

I starten havde jeg en filcentral, men den blev ikke rigtig benyttet, men efter denne post: http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=1487&view=newest var det måske værd at overveje…?

Det skulle i såfald være muligt for jer brugerene selv at oploadede filer - det skal altså ikke som på manan gennem mig. Tilgængæld vil der jo så ikke være den samme kvalitetssikring, men så måske med tiden flere noter…?

Tja, I kan jo stemme om det - det er nok nemmere…

stem nu!!

Vi skal over mindst 25 stemmer før jeg gider gøre noget ved sagen…

God idé, Frold.

Det der med kvaliteten af de noterne, kunne måske afhjælpes ved, at man - i forbindelse med sit upload - lige skrev et par korte, kritiske ord om sine noter.

Evt. kunne du også lave et rating-system, sådan som det ses på diverse freeware sites? Det bliver måske lidt besværligt, men det må du jo selv tage stilling til.

Og tak for en god hjemmeside.

mvh Søren.

såvel rating, som mulighed for at den der uploader filen kan tilføje en filbeskrivelse bliver - det samme gælder muligheden for at brugerne der har hentet filen kan kommentere f.eks. kvaliteten af den efterfølgende eller hvad de nu vil kommentere på…

Hejsa,

Nu vejer min mening naturligvis ikke særligt tungt, da jeg endnu ikke er medicinstuderende, men det forekommer mig, at denne “notecentral” vil underminere manan.dk i dennes funktion som samme. Sidens force er jo nemlig, at den indeholder en enorm mængde gode noter (jeg har brugt flere af dem) - og så er den den eneste SERIØSE side med noter. Hvorfor ikke lade manan om note-delingen? Du, Frold, kunne evt. indgå i et samarbejde med manan, så folk herfra “introduceres” til dennes side - og noterne kunne så uploades til manan.dk.

Jeg synes, at tanken om en CENTRAL notecentral er fremragende; derfor synes jeg ikke så godt om initiativet til en “konkurrerende” notecentral.

hey

@Niemann.
For det første samarbejder vi. Jeg har en “vi anbefaler” blok med link til hans side + plus hvis du aktuelt klikker på studnoter i topmenuen, så ryger du til hans side. Han har så tilgængæld en blok med de 5. seneste indlæg fra studmed.dk

Denne idee var ikke tængt som en konkurrent, men jeg savner flere ting ved manan.dk

  1. mulighed for at læse andre brugere erfaringer med noterne
  2. evt mulighed for rating.
    Desuden går manan.dk nu på 12. eller 13. semester, så det er næppe længe den side endnu vil findes. Af tidligere erfaringer har jeg oplevet at hvor end folk gerne vil holde gang i initiativer de har startet i studietiden, så indhenter en masse ting folk når de en gang er færdige med studiet.

Men det er da klart at jeg bør tage en snak med manan om det - og det var også planen. Men i første omgang drejer dette sig om muligheden for at folk kan oploade deres noter f.eks. eksamenbesvarelser eller andet, såfrem et klart flertal stemmer herfor…

Der mangler også muligheden for at “efterlyse” noter på manan.dk… + at jeg synes det er lidt enerhverende at han stempler manan.dk henover siderne…

Niemann: Man underminerer da ikka manan.dk ved at skabe en pendant til siden…og så er der vel også noget der hedder fri konkurrence hihi (men nu er vi måske på vej over i politisk ordveksling :wallb: )

Jeg synes det vil være fint hvis du starter denne notedeling op igen.
Hvis ikke den bliver brugt kan du bare stoppe den igen.

Jeg synes ikke at man som medicinstuderende skal tvinges til at bruge manan som foruden at censurere noterne overklistrer dem med sit eget navn.

Jeg må være heldig, jeg er på intet tidspunkt blevet tvunget til at bruge Manans hjemmeside, selv om jeg har læst i mange år efterhånden.

Jeg har dog valgt at bruge den mange gange da den er en udmærket samling af ressourcer. At han vælger at reklamere for sig selv i de noter han lægger ud ganske gratis finder jeg ganske naturlig, og kan overhovedet ikke have ondt i røven over det. Hvad for censur har du været ude for?

Bortset fra det vil sikkert en notedeling være et godt supplement, det er jo bare at forsøge og se :slight_smile:

Sveinar

Det er ikke noget med at have ondt i røven over det…det er noget med at det er irriterende at se på, når man fx har hentet kirurgi opgaverne og der så på 120 sider står manan.dk henover samtlige sider…

@Sveinar

Jeg gider ikke bruge tid på at tilføje en funktion der ikke bliver brugt - det er nok jeg var så dum at oprette en chat!! Men regnede nu heller ikke med en store aktivitet - nåå nok om det…

Der diskuteres her om der kun skal være en hjemmeside med studmed noter, altså manan.dk. Hvis der kun er en vil man være “tvunget” til at bruge den. Det er det jeg mente.

Med censur mener jeg: Du sender noterne til ham, han udvælger dem, sætter sit navn på, de lægges på hjemmesiden manuelt. Her på Frolds forum vil det være muligt for brugerne direkte at uploade noter til hinanden (hvis jeg har forstået det ret). Desuden kan man her på studmed efterlyse noter som det nævnes.
Dette forum er lavet med et færdigt program som Frold har hentet på nettet. Derfor findes der også en masse moduler man kan lægge til. Herunder auktionsdelen, notedeling osv. Hvad med nogle spil Frold :slight_smile:

Samlingen af ressourcer på Manan er givetvis udemærket men dog hans personlige opfattelse af hvad der er godt for en studmed. Det vil være fint med et alternativ eller supplement. Så kan folk selv vælge.

Ja, det var ideen…

Det er nu brugernes forum :wink:

Vil du gerne spille pacman og Space Invaders, Snake?
Jeg overvejede det i sin tid, men regnede ikke med der var brugere der ville det… men jeg skal måske genoverveje det…

Det kunne være godt med et par af de gamle spil :slight_smile:
Især hvis man gemmer sin hiscore og konkurrerer lidt.

Mht spil og notedeling osv så ved jeg selvf ikke hvor meget tid det kræver at installere det, men ellers sæt det på og se hvad er sker.

En anden ting: Kan du ikke stille uret rigtigt ? Det går en time foran.

Du får det til at lyde så simpelt… 1, 2 og 3 vupti…Der ligger fandme meget arbejde bag studmed fra min side vil jeg gerne lige indskyde…!!

Det MOD jeg kender - gemmer highscore og har en top10 list for hver spil.

Løsningen er selv at ændre tiden i din profil.

Tja, det rører ikke mig nævneværdig…

Nej, der diskuteres om der skal være yderligere en hjemmeside med noter. Jeg mener vi er heldige i forvejen som har muligheden for at hente så meget materiale hos Manan som vi har. Jeg syntes dit indlæg var lige lovlig surmaget når man tænker på at det er tale om en medstuderende som gør et stort stykke arbejde med at samle relevant materiale.
At han vælger at gøre det på sin måde er vel helt naturligt?

Jeg tvivler på at jeg kommer til at bruge en evt. notedeling, men det kommer selvfølgelig an på hvor anvendelig den bliver.

Sveinar

Helt enig med Sveinar.

Det arbejde som er er blevet lagt i manan.dk til fordel for alle medicinstuderende er meget stort. Ligesom arbejdet på studmed.dk er stort.

At der er nogle der tager initativ til sådanne ting er utrolig flot. Så er det sgu lidt under bæltestedet at kritisere nogle for for noget så småt som i samme omgang at skabe lidt reklame for deres egen hjemmeside. Gad vide hvor mange stud. med.'er der egentlig har haft glæde af manan.dk??

Jeg tror iøvrigt, det er manan.dk selv der har taget initiativ til at skanne bl.a. med. og kir. opgaverne - og personligt kender jeg ikke mange stud.med’er der ikke har været glade for det.

Beklager det lidt sure opstød - men synes nogle af de tidl. indlæg har været noget sure i det. Det er træls synes jeg, især når man tænker på, at folkene bag eks. manan.dk (eller studmed.dk) overhovedet ikke havde behøvet at løfte en finger for deres medstuderende.

Ellers synes jeg at en notedelingsfunktion er en udemærket idé her på stud.med. også.

Nej hvor er I bare morsomme…eller måske lidt PMS-agtige? Vi/jeg kritiserer sg ikke manan for at ville reklamere…jeg synes bare at hvis det var en alternativ side med samme noter, ville jeg da vælge den uden reklamer. Ligesom jeg har en popup blokker på min browser!
Synes stadig det er stort at han har lavet den side - ingen disrespekt der - tværtom.
Desuden, hvis jeg lige kan få den her gn sidebenene, så kunne han jo bare nøjes med at skrive manan.dk i sidefoden som han også gør.
Men sådan er vi jo så forskellige!
(Måske jeg lige skulle bede om at få fjernet eksamenssættet 8.sem ned, og så evt skrive lindse lindse lindse ml linjerne…)

Nå tilbage til bøgerne - og mine egenproducerede noter

så har jeg brugt søndagen på at tilføje en notecentral - håber at i straks vil benytte den…

http://www.studmed.dk/viewtopic.php?p=4576#4576

Hva Frold…var det ikke en idé med en OSVAL kategori?