Stetoskop erfaringer

Hej alle sammen

Jeg er studerende på Arkitektskolen i Århus’ institut for design. Jeg er ved at lave en opgave omkring stetoskoper og jeg ville lige høre herinde hvilke stetoskoper i bruger og hvilke i har erfaringer med? Bruger i elektroniske eller akustiske stetoskoper og hvorfor vælger i det ene eller det andet? Er i bekendt med en type, der hedder Thinklabs ds32a? http://www.thinklabsmedical.com/

Jeg håber at i vil tage jer tid til at besvare mit spørgsmål. :slight_smile:

vh
Anders Møller

Tja, jeg bruger et Spirit - kan ikke huske modellen (om det er Cardio Pro eller klassisk Pro) - noget siger mig det er dette:

http://www.medshop.dk/product_info.php? … ucts_id=78

Må lige tjekke det når jeg kommer hjem.

Jeg er yderst tilfreds med det og glad for det kun har 1 klokke. Jeg bruger ikke et elektronisk da jeg ikke ser et behov og ej heller gider at gå rundt med det. Sad jeg i praksis og havde mit eget undersøgelsesrum kunne jeg ikke udelukke at ville købe et elektronisk mest for lir-faktoren, men ude i klinikken har jeg ikke set grund til det…

http://www.myomed.co.za/sprague-rappaport.php
sprague rappaport
det er billigt og har den bedste kvalitet man får for stetoskoper under 1200,-
(jeg tror faktisk kun jeg gav 20-30€ for mit).

et stetoskop behøver ikke være digitalt - jo mindre man skal stå og pille ved det jo bedre :lol:
og batterier ville jeg overhovedet ikke gå og skifte/oplade, især så ofte som et lille bærbart batteri ville have brug for.
jeg kunne dog godt ønske mig et lidt lettere stetoskop i det hele taget.

Jeg vil dog holde fast på at jeg bedst kan lide en “dobbelt”-klokke… især det der sidder på
sprague-rappaport stetoskopet, som faktisk bare er en almindelig klokke i to størrelser, som gør
at det også klarer sig ret godt i pædiatrien.

For patienternes skyld kan man også lige lægge mærke til om der sidder meget metal på
lyttehovedet, det bliver jo ubehageligt koldt.