Studie med 2 børn uden SU

Jeg søger alle ærlige meninger om hvorvidt det kunne være muligt at gennemføre uddannelsen. Måske I kender nogen i en lignende situation?

Jeg er uddannet sygeplejerske og har før det brugt 4 år på et andet studie (uden umiddelbare jobudsigter). Jeg skiftede til sygeplejersken fordi jeg syntes at det var mange år at skulle studere medicin… jeg har siden fortrudt at jeg ikke gav det et skud og har egentlig mod på at prøve igen - jeg trives godt med at studere, jeg er god til det og har altid arbejdet ved siden af.

Min udfordring er at jeg har fået mig to afkom, som selvfølgelig tager meget tid og at jeg derfor ville skulle arbejde ved siden af, fordi jeg ikke har mere SU. Dette har jeg ikke prøvet før. Jeg kan få alle de vagter jeg vil, men det er på bekostning af studietid. Familielivet kan jeg ikke skrue ned på.

Har jeg en chance her?
Er det dumt?
Skal jeg vente?

Har du en partner som bidrager økonomisk?

Jeg får ikke selv su længere, og har planer om at få børn under studiet, men kun med den forudsætning at min ægtefælle kan forsørge vores familie indtil jeg kan bidrage. Jeg tør personligt ikke satse på at kunne tage arbejde ved siden af børn og studie, men det er nok mest fordi jeg ikke har nogen anelse om, hvordan det er at have børn.

Hvor mange vagter ville du skulle tage om måneden for at få det til at løbe rundt for jer?

Jeg synes at det er en rigtig god pointe her. Om din ægtefælle kan og vil finansiere det skifte. For med to børn og et fuldtidsstudie (der ikke er et hyggestudiet) og uden SU bliver det formentlig nødvendigt.
Når det er sagt er der flere fra min tidligere årgang der var i samme sko som dig. Og som klarede det!

Jeg synes bestemt IKKE det skal være økonomien, der afgør hvorvidt du starter på studiet eller ej.