Studie og FADL-vagter på SDU?

Jeg er blevet optaget på SDU, og glæder mig helt vildt til at starte! :smiley:

Men hvordan ser jeres uge ud med forelæsninger og hvad der ellers må komme? Jeg har søgt i forummet, men har ikke fundet den info jeg søger.

Har i tid til FADL- vagter? Og hvordan er de her vagter? Er det nattevagter, eller er det noget man selv vælger? Jeg har hørt det er muligt at læse samtidigt, og uden egentlig at vide hvad man laver på en vagt, er det så virkelig muligt? Og hvad vil det sige med holdvagter?

Og hvordan plejer introperioden at se ud?

På Forhånd tak :smiley:

hop ind på http://www.fadl-vagt.dk og Odense, så kan du læse lidt nærmere…

Også http://www.fadl.dk viser lidt om Odense-afdelingen (medlemsfordele osv).

Man skal tage et ca. 68 timers kursus inden man kan få lov at tage vagter.
Nogen er et stykke lagkage, andre er en 8 timers boksekamp med en stakkels forvirret mand med diarré. Det ved man ikke før man møder op på afd/stuen. Man får dog lige et lille praj om hvad man kan forvente sig, når man accepterer vagten.

Efter de 2 første semestre har jeg kørt 300 timer igennem. Jeg kunne starte med at tage vagter i slutningen af november. Det er også lidt i det ekstreme. Men har da bestået mine eksaminer, så det er ikke dårligt.

Der er andre der har knap så meget tid som mig, og har knap så meget lyst/brug for pengene som mig. Så de har måske taget 4 vagter “og skal også til at få taget nogen men njaa, ferie osv…”.

læs mere om det praktiske opskrivning på fadl-vagt.dk

Der afholdes info-møde fra fadl, hvor de lokker med gratis sandwiches, FADL-bolsjer og sodavand. (næsten et varemærke at få kastet dette i hovedet til enhver lejlighed det første semester…)

introperioden på uni er som alle andre videregående… pubcrawl, fester, dyste i hold, og rustur osv.

Ok, tak for svar. Jeg har tidl. kigget på FADL’s hjemmeside, men må lige kigge lidt nærmere. Men hvordan ser din hverdag ud på SDU? Altså hvor mange forelæsninger er der osv?

Jeg vil lige tilføje noget til spørgsmålene hvis det er ok. Jeg regner med at starte til September (jeg er gammel :wink: ) men kan kun finde oplysninger om vinterstart på SDU´s hjemmeside. Er der nogen der ved hvornår rusturen for sommerstartere plejer at ligge? Jeg er i Afrikas lande til d. 26 august, men vil nødig gå glip af spas og løjer :slight_smile: