Studie- og kursusplan

Hej alle :blush:

Jeg er nysgerrig på, om nogen af jer – både nye og ældre medicinstuderende – har erfaring med at flytte rundt på jeres kurser for at gøre studiet mere overskueligt eller bedre tilpasset jeres hverdag?

Hvordan har I gjort det i praksis, og hvad fungerede (eller fungerede ikke) for jer? Har det gjort en forskel ift. arbejdspres, eksamensperioder eller forståelsen af stoffet?

Jeg overvejer selv at justere lidt i min studieplan, så jeg vil rigtig gerne høre jeres erfaringer og gode råd :folded_hands:

På forhånd tak!

Hejsa,

Jeg tænker det afhænger meget af hvilket af universiteterne du læser på.

Jeg har læst min bachelor på AU og har lavet min studieplan således:

1. Semester : 10 VSK 10 Cellebio og 10 genetik
  2. Semester : 30 anatomi
  3. Semester: 20 biokemi
  4. Semester: 20 fysiologi, 10 epi/bio
  5. Semester: 15 immu/mikro, 5 valgfag og 10 farmakologi
  6. Semester del 1: 10 folke og 10 pato
    6. semester del 2: 10 bachelorprojekt og 10 neuro

Det har fungeret super for mig med god tid på de fleste semestre. Jeg har ikke synes at jeg har manglet nogen viden fra et andet fag til nogle af fagene.

Men det er selvfølgelig altid en god idé at tjekke eksamensdatoerne næste eksamenstermin for den kombination du påtænker, så du er obs på at datoerne ikke ligger for tæt. Det har ikke været et problem for mig, men men det rykker jo lidt fra år til år og der er ingen garantier når man selv laver sine semestre. Dog kan man jo argumentere for at det er man ikke garanteret alligevel - fx med pato og farma denne vinter med kun fire dages mellemrum…