Studiejob i almen praksis

Hej alle. Jeg ved, at mange medicinstuderende har et studiejob i almen praksis. Ved I, hvordan man får sådan et job? Hvor slås stillinger op? Andre erfaringer med job i almen praksis som studerende?

Du kan bl.a. finde det via dette link: Aktuelle jobs for stud.med. i almen praksis - DSAM
Der slåes stillinger op for hele landet. Ellers er det med at holde øje i facebook grupper, hvor der fx for SDU findes reskeptive grupper for bachelor og kandidat :slight_smile:

Jeg mødte op i en praksis med en uopfordret ansøgning og et CV. Blev kaldt til samtale lidt efter og fik så tilbudt et studiejob der :slight_smile:
Der er “ofte” udskiftning af stud.med.'er fordi folk bliver jo færdige omkring sommerferie og februar :slight_smile:

1 Synes om

Hej! Må jeg spørge, hvad er timelønnen ca i sådan et job?
Jeg overvejer om det giver mening at få ansættelse i en praksis i forhold til at tage vagter på sygehuset😊

Jeg får 203kr i timen :slight_smile:

Jeg fik job i almen praksis på 5. semester efter anbefaling fra en studiekammerat. Har haft stort udbytte fra mit arbejdssted. Kan varmt anbefale at søge lidt væk fra byen.