Studiejob uden tidligere at have haft fritidsjob?

Hej Studmed.dk

Jeg er næsten færdig med gymnasiet og regner med at opnå et gennemsnit på 12,7 ekskl. kvikbonus. Efter mine eksaminer har jeg tænkt mig at søge ind på den kommende vinterstart på medicin på Københavns Uni (jeg skal ud og rejse i efteråret).

Jeg er dog en anelse bekymret for mine chancer for at få et studiejob under studiet. Personligt har det nemlig taget så meget af min tid og mine kræfter at få et snit på 12,7, at jeg ikke har haft et fritidsjob siden 8. klasse (bogopsætter). Tror I det vil nedsætte min chance for studiejob, at jeg har så ringe en erfaring med arbejdsmarkedet? Eller tror i omvendt, at mine gymnasiekarakterer kan være en fordel ift. at få et studiejob? OG hvis man nu ikke kan overskue et studiejob under medicinstudiet, er det så svært at få job som nyuddannet læge? :slight_smile:

Hilsen

Julie

Om du har haft studiejob i gymnasiet er total ligegyldigt. Du kan bare blive FADL vagt :slight_smile: det gør de fleste.

Under selve medicinstudiet bør du virkelig have tid til et job. Jeg kende i hvert fald ikke nogen der ikke har prioriteret det (og jeg går på 9. semester).

Det du skal huske under studiet er at karaktere som sådan er lige gyldigt. Når du kommer ud som nyuddannet læge er der ingen der kigger på dit karaktersnit. Derimod kigger de netop på hvad du har arbejdet som under studiet, forskning, klinisk relevans osv.

Så jeg vil sige at hvis du udelukkende bruger tid på bøgerne under studiet så vil du for det første brænde meget hurtig ud hvis du spørger mig, men ja det kan også gøre det svære for dig som nyuddannet læge, dog ikke umuligt.

Håber det var en hjælp ellers må du endelig spørge :slight_smile:

1 Synes om

Tak for svar! Hvordan bliver man FADL-vagt? Og hvor langt inde i studiet skal man være for at blive det? :slight_smile:

Måske svaret er her… Bliv vagttager – FADLs Vagtbureau

Det kan du blive fra du er optaget på studiet :slight_smile: Det er et 3-4 ugers kursus man tager og bliver oplært. Så er der en lille eksamen og så er det ellers bare om at komme i gang :wink: