Studiejobs som stud.med

Hvilke studiejobs kan man få som stud.med? Jeg ved der er SPV-vagt, men hvad er ellers af muligheder?

Det kommer an på hvor langt man er :slight_smile: Jo længere du er på uddannelsen, jo flere opgaver kan man varetage.
Nogle arbejder hos privat praktiserende læger og tager blodprøver, laver EKG og lungefunktionstest.

1 Synes om

Som A_A nævner afhænger det ofte af hvor langt man er. Heroppe i Nordjylland kan man relativt hurtigt på job i almen praksis og lave forefaldende arbejde i praksissen. Det vil sige, tage blodprøver, EKG, måske endda nogle kroniker kontroller mm.

Når man når til kandidaten er der nogle flere muligheder, underviser, både ved universitetet og ved FADL eksempelvis, lægevikar mm.

1 Synes om

Okay. Kræver dette at man selv har taget kurserne, eller bliver man lært op på jobbet?

Hvilke kurser tænker du på? :blush:

Tænker feks ved EKG og blodprøver, skal man have taget et kursus, skal man vente til man lærer det på studiet, eller ?

Jeg ved en del fra SAMS https://sams.dsam.dk/ arbejder i praksis som studiejob.

1 Synes om

Ofte bliver man lært op i det i selve praksissen :blush:

1 Synes om

Det kan jeg ikke svar på. Det tænker jeg at man gør.

Jeg arbejde iø selv under studiet i en speciallæge praksis i lunge og allergisygdomme: her lavede jeg lungefunktionsundersøgelser, provokationsundersøgelser etc. Det var ganske givende med den patientkontakt - det var vel fra sidste del af kandidatdelen 9. semester (vi havde 13 semester i sin tid…) eller noget i den stil - som jeg husker det…

SAMS afholder desuden også nogle kurser, hvor man bliver introduceret til Almen Praksis (Det gør afdelingen i KBH i hvert fald).
Gå ind på deres Facebook-side (København, Odense, Aalborg eller Århus) og skriv evt. til dem :slight_smile: