Studierelevant arbejde i et semester

Hej!

Jeg vil høre om der er nogle der har erfaring med at tage et semester på bacheloren og arbejde med noget studierelevant. Jeg tænker efter 4-5 semester. Ikke pga pengene men pga arbejdet og komme ud og se andet og mere end bare bøger et enkelt semester inden man gør bacheloren helt færdig. Det kan fx være frivilligt arbejde, men et forsknings semester kunne også være spændende!

Kan godt følge dig i lysten til at se noget andet end “bare” bøger.

En mulighed er orlov fra studiet eller at forlænge ved at splitte et semester op. Her på AU kender jeg del del der splitter 6 sem. op for mhp. at aflaste sig selv fra et tungt semester, have tid til arbejde, højskole / rejse, eller for at lave et individuel bachelor, som f.eks. et mindre forskningsprojekt der omfatter laboratoriearbejde. Sidstnævnte er i mine øjne en oplagt mulighed for at snuse til forskning, og kan jo betragtes som et egentligt “forskningssemester”. Det er også en god måde at komme ind i miljøet på.

At forlænge bacheloren og rejse ud som frivillighed - eller bare rejse - har jeg også hørt andre gøre. Dog tror jeg næppe man skal satse på lønnet fuldtidsstilling, som f.eks. lægevikariat, der typisk kræver 9.sem. Men det lyder absolut heller ikke til at være din tanke her :wink:

Men mon ikke det også kommer an på hvor du læser og hvordan studieordningen lyder.

2 Synes om