Studiestart KU feb!?

Hej.
Er det den første mandag i februar at vinterstartere på KU starter (vist den 5.), eller er det torsdag d.1/2?
Vil bare lige vide hvor meget tid jeg på det tidspunkt har til at flytte osv…

mvh

Forårssemesteret starter allerede d. 29/1 - men jeg ved ikke hvornår i skal på rustur… det er vist nok 3 dage i ugen før semesterstart (enten 22-24. el 24-26. januar)

Hvor kan man se hvornår forårssemetsret begynder?

Kære Dr. Lovegood - selvom du ikke kan rbuge det til megen trøst, så blev jeg faktisk lettet over at se at der var endnu en februarstarter der er lige så uvidende som jeg selv - jeg kan simelt hen ikke forstå at vi ikke har modtaget mere materiale end vi har. Har selv prøvet at søge Su, men har fået afslag da jeg ikke er indskrevet endnu (iflg. KU’s SU-kontor), bare for at tage én ting…
Mht. rustur, det er den 21.-23. jan. og 23.-25. afhængig af hvilket hold man er på.
Til gengæld; jeg har forstået at vi skal starte op sammen med tandlægerne da første år er fælles? De skal først starte den 5.feb. iflg. deres hjemmeside? Hvornår skal vi så starte, er der nogen der kan afklare det? Den. 29/1, den 1/2 eller den 5/2?

Kære CookiePusher: jeg synes altså også at det er lidt irreterende at det ikke lige er til at finde ud af nogen steder, så tak fordi du gider tage emnet op igen! Starttidspunktet har jo nemlig en væsentlig betydning for hvornår man, for mit vedkommende, skal have hjælp til at flytte osv…
Pudsigt at rusvejlederne har bedre styr på at melde ud i ordentlig tid end universitetet!=) Håber ligesom dig at nogen kan løfte sløret for om det er den 29. eller 5. at introugen begynder…! :roll:

mvh.

Ikke for at lyde som en gammel knark!, men I må indstille Jer på, at I skal til at arbejde med en stor træg maskine, som hedder Københavns Universitet. Informationsstrømmen har ikke det største flow, og der bliver ikke reddet samme dag som der sadles.
Eksamensdatoer, startdatoer og andre datoer, som man godt kunne tænke sig at vide i god tid, kommer ikke før i sidste øjeblik.
I kan evt. holde øje med http://www.sis.ku.dk , her er der forskellige oplysninger om semestret, men indtil videre står der kun info om efterårssemestret 2006.

Held og lykke med et ellers rigtig godt studium. Og rigtig god rustur.

Semesteret starter for de flestes vedkommende den 29/1, men er ikke sikker på hvordan det ser ud for vinterstartere. I øvrigt tror jeg ikke I skal starte med tandlæger, da de kun har optag 1 gang om året, hvilket er i september - med mindre det er blevet ændret?? :?

Det er ikke blevet ændret… vinterstarterne skal starte sammen med… hmm… kan ikke huske hvilken uddannelse… noget biokemisk noget i hvert fald.

Humanbiologi mener jeg det er…

Undskyld hvis jeg har bidraget yderligere til forvirringen ved at nævne tandlægerne.
Jvf. noget af det trykte studievejledningsmateriale jer har fået fingre i, står der, at første år er fælles med tandlægerne, fandt derfor deres ferieplan (som jeg endnu ikke har kunnet finde for med.) og så at semesterstart var d. 5. feb.
http://odontologi.ku.dk/opslagstavlen/a … errieplan/

vi får vel besked får eller siden, men ville nu være rart at man fik besked i rimelig tid - også selvom KU er en stor, gammel, og konservativ institution der er lidt tung i skoene :wink:

I mit ‘velkomstbrev’ står der, at man vil modtage mere information i midten af januar… så mon ikke vi bliver nødt til at vente til da?
Men ja, jeg er også ved at være godt utålmodig nu!!!

Har lige læst det materiale jeg har fået tilsendt, igennem en ekstra gang.
Der står desværre intet andet af relevans andet end “februarstartere vil i midten af januar modtage FADL-materiale samt invitation til en genopfriskningsrustur”.
I brevet med tilbud om studieplads står der, at jeg er tilbydes en plads på Lægevidenskab 1.februar 2007. Gad vide om jeg er gået glip af et enkelt brev?
Har fået brev om tilbudt studieplads og et “velkommen -brev” (dateret 26/6-06) info og girokort til sommerrusturen og vinterrusturen, samt en holdliste. Det er dét…
Men som I alle så rigtigt siger, info’en må vel komme før eller siden, hvis ikke skal jeg komme efter studieadministrationen/studienævnet :wink:

Bortset fra det, er der nogen af jer der har haft held med at søge SU endnu? Jeg har forsøgt og også blevet afvist med den forklaring at jeg ikke var indskrevet på KU - endnu… Den kvinde jeg snakkede med, lovede mig dog, at var det ikke gået i orden i senest i midten af januar måned, var jeg mere end velkommen til at kigge ind, så skulle vi nok få styr på det.
Synes ikke jeg plejer at være et hjælpeløst tilfælde, men jeg må indrømme, at jeg har forsøgt at gøre mit yderste for at skaffe info om de praktiske forhold på mit kommende studie og har hver gang rendt panden mod en mur. Heldigvis er der mange herinde der har kunnet give et trøstende ord eller tre med på vejen. Men f.eks. SU-problematikken kunne godt give mig lidt gelé i knæene. Jeg hørte sagt mellem linierne, at jeg slet ikke var indmeldt på trods af, at jeg har bekræftet studieplads på alle tænkelige måder (ja. jeg var et af de fjolser, der båede sms’ede og sendte et anbefalet brev :wink: ) for efterfølgende at sikre mig, at min bekræftelse var modtaget… Puha. Tror bare jeg er så glad for at skulle starte, at paranoiaen har sat sine grimme klør i mig: “Tænk nu hvis noget gik galt…” :wink:

Men hva’ pokker. Nok for nu. Jeg vil ønske mig noget info om studiestarten i julegave fra KU :wink:
I hvert fald ønskes i alle sammen en rigtig glædelig jul og et lykkebringende nytår herfra.

/Deborah

Det var da underlig, at du ikke har kunnet aflevere dine SU-papirer. Jeg starter også til februar på KU og afleverede mine SU-papirer ovre på Fiolstræde her i starten af december, hvilket de godtog. Endvidere står der i SU papirerne, at man tidligs kan søge SU 3 måneder før man starter, så jeg kan ikke se hvad problemet er :? . Så måske skulle prøve at kontakte dem endnu en en gang. Men held og lykke med det hele i hvertfald.

Hej alle KU-vinterstartere! Tillykke med optagelsen!
Som nævnt er planlægning, information og opdatering ikke KUs største force!!! Og tingene skal man primært selv finde og det er spredt rundt helt ufatteligt mange steder!!!
Til “dagligt” anvender de studerende 4 primære informationskilder; MOK (ugeblad), blackboard (i får et login når i starter. Her er div. kursusmateriale), http://www.punkt.ku.dk (her kommer e.-mails + examens tilmelding mm) samt siden http://www.sis.ku.dk, hvor man derefter trykker sig ind under; sundhedsvidenskabelige fakultet; lektionsplan forår 2007 (den er netop blevet opdateret!); kandidat+bach. medicin; 1.sem 2006 ordningen eller opslagstavlen. Her er primært oplysninger om skemaer, ændringer i undervisning, eksamensdatoer mm.
her er et link ind til 1.sem:
http://www.sis.ku.dk/lp/VisAfsnit.asp?S … &InFrame=0
Jeres semester løber fra den 29. jan kl 8.00 til den 22.juni 2007 (rusturen ligger mig bekendt i ugen før enten man-ons eller ons-fre)
Men har kan I ihvertfald finde den mest basale info indtil KU får nosset sig sammen til at sende breve ud! Tålmodighed er en dyd!!!
Glædelig Jul!!!

hehe! apropro dårlig opdatering… så vær lige opmærksom på, når i klikker jer rundt derinde, at det er forår 2007 og ikke efterårssemesteret i kigger på… fx er holdlisterne ikke opdatede!!

Tja, jeg har ikke rigtig hørt noget fra SU heller. De sendte mig en anmodning om, at jeg skal bekræfte, at jeg har et barn under 18 som bor hjemme hos mig :wink: … så jeg går ud fra, at det betyder, at min ansøgning på en eller anden måde er ved at gå igennem systemet. Jeg tror at de ligger på den meget lade side her op til jul og så sætter gang i det hele efter nytår. Nu er der jo også alt det der halløj med at de skal opdatere kommuneregistre, databaser etc, så det spiller nok også med…

Deborah, jeg tror ikke, at du er gået glip af et brev. Jeg har heller ikke fået mere tilsendt (faktisk ikke engang holdliste eller girokort) - så har også været lidt småpanisk mht om de overhovedet har modtaget mit JA TAK til studiepladsen…??? :shock:
Men jeg tropper altså op d. 29. uanset hva!!! :slight_smile: :slight_smile:

Go’ Jul til jer alle, forresten!

Hej igen til jer alle
Håber i alle overlevede julen :wink:
Til Mona: jeg har ikek afleveret mine SU-papirer på Fiolstræde, jeg har søgt via SU.dk, måske der den er gået galt. Det er i hvert fald noget underligt noget. Skal til Kbh. den 16/1 og besøge Panumhaven og har jeg ikke hørt noget dér, så tager jeg ind og river håret af dem :wink:
I øvrigt mange tak for held og lykke.

Til Katz: Lyder lidt skummelt, jeg ville nok kontakte KU hvis jeg var dig.
I øvrigt, har set du har lavet et indlæg om børn og studier. Der er skrevet et par rigtig gode artikler herinde, ellers kan du finde de debatter jeg har deltaget i, for har stået i nøjagtig samme situation som dig, men er nu blevet beroliget efter kyndig hjælp og vejledning af andre studerende, primært herinde fra.
De søde mennesker fra Panumhaven har ligeledes været i stand til at dæmpe min angst en smule, hvor der vilje er der vej fik jeg at vide :wink: Måske også en mulighed for dig? Ved ikke hvor du bor, men jeg er nødsaget til at tage fra Slagelse til KU dagligt. I sidste ende vil det være en bedre løsning for min søn at tage den lange tur med mig til Kbh end at skulle blive passet fra kl. 06 til ca. 16 (afhængig af hvem af os der får først fri og kan nå hjem og hente)

Til Lotus: rigtig mange tak for links. Kender godt systemerne, men dte er åbenbart først nu de er blevet opdaterede.

Rigtig godt nytår til jer alle - og lad os så håbe at posten snart har lidt info med til os :wink:

Til Katz: Lyder lidt skummelt, jeg ville nok kontakte KU hvis jeg var dig.
I øvrigt, har set du har lavet et indlæg om børn og studier. Der er skrevet et par rigtig gode artikler herinde, ellers kan du finde de debatter jeg har deltaget i, for har stået i nøjagtig samme situation som dig, men er nu blevet beroliget efter kyndig hjælp og vejledning af andre studerende, primært herinde fra.
De søde mennesker fra Panumhaven har ligeledes været i stand til at dæmpe min angst en smule, hvor der vilje er der vej fik jeg at vide :wink: Måske også en mulighed for dig? Ved ikke hvor du bor, men jeg er nødsaget til at tage fra Slagelse til KU dagligt. I sidste ende vil det være en bedre løsning for min søn at tage den lange tur med mig til Kbh end at skulle blive passet fra kl. 06 til ca. 16 (afhængig af hvem af os der får først fri og kan nå hjem og hente)

TAK - jeg har læst lidt i diverse debatter herinde. Synes bare ikke, at der står så meget om det praktiske - men det er nok noget, der giver sig selv efterhånden.
Hehe, vi er i akkurat samme situation. Jeg bor i Lund (Sverige) og skal også køre ind til Panum hver dag :!: Min søn har heldigvis fået en plads på BørneRiget (min mand arbejder på Riget), så jeg har også taget den beslutning, at det er bedst for min søn at køre med os istedet for at være i en lokal vuggestue i 10 timer +. Nu må vi se, hvor mange skrigeture der bliver i bilen frem & tilbage :shock:
Jeg skal ind på KU næste torsdag og snakke med studievejleder så vil lige hive fat i dem og spørge, hvorfor de ikke har sendt mig noget materiale overhovedet… Mon ikke det er den svenske postnisse, der har været på spil!

Håber at vi ses i det nye år 8)

Kat

Mon ikke I starter 1. februar ligesom jeg selv gjorde sidste år.

Vi havde rustur d. 22.-24. så vidt jeg husker og startede 1. februar.

Det er rigtigt at man deler de første to semestre med tandlægerne(hvorfor begriber jeg ikke) samt molekylære biomedicinere (åhh jeg hader når jeg hører dét!), men ikke humanbiologi.
Humanbiologi er en uddannelse man kan vælge efter bachelordelen hvis man ønsker at blive forsker.

I starter før tandlægerne vil jeg tro, bl.a. fordi man har én enkelt uges intro med lidt om kommunikation (I kommer ud og besøger en afdeling på et hospital én dag - meget cool) og så skal I lære førstehjælp… Det er ganske udmærket.

Held og lykke med det!

  • Frederik, snart 3. sem.

Februarstarterene på KU starter d. 29 januar… det er i hvert fald hvad der fremgår af jeres skema:

eks. hold 101:

http://skema.adm.ku.dk/sund0607-reporti … individual