Studietekniker/noter

Hej
Nogen, der kan dele deres studietekniker såsom hvordan folk skriver noter - håndskrevne eller alt på computeren? Bruger I OneNote eller andre typer programmer… Mange tak på forhånd

Jeg skriver noter i hånden til at starte med hvorefter (når jeg har gennemgået et emne) jeg bearbejder det og skriver det ind i OneNote eller Word. På den måde bliver teksten bearbejdet flere gange.

1 Synes om

Hvad med sådan noget med anatomi tegninger osv - ryger det hele ind også i OneNote?

Jeg er selv meget visuel, så ja, jeg skal gerne have noget visuelt at hænge det op på. Dog prøver jeg gerne at begrænse det, så det kun er billeder af essensen, som er der og ikke noget omkring det lidt mere specifikke.

1 Synes om

Mange tak for svar! Ellers nogen gode råd til en kommende studerende, der skal starte her til septemper?

Ikke herfra, står nemlig i samme situation :sweat_smile:
Starter på AAU også nu her

2 Synes om

Kommer du til at tage 1. og 2. semester igen?

Er det AAU? Du må meget gerne dele dine erfaringer med noter, tusind tak!!

Når okay. held og lykke med det så

Men jeg starter på SDU, så vi kommer alligevel ikke til at starte på samme årgang.:slight_smile:

1 Synes om

Men du må meget gerne dele dine erfaringer og studietekniker:D

Jeg tager gerne imod nogle erfaringer :blush:

1 Synes om

Jeg skriver noter på computeren. Bruger page i Mac. :slight_smile:

Jeg delar min læsning i tre faser:
Fas 1 - Inhämtning av information gennem at læse i boken og skrive noter.
Fas 2 - Repetition av alle noter + eventuella ændringer.
Fas 3 - Applicera mine viden gennem at besvare gamle eksamensæt.

Går kun til obligatoriske forelæsninger, så jeg skippar all undervisning som ikker er obligatorisk. Dette ger mig en stor frihet og jeg kan studere i min egen takt. :slight_smile:
Held og lykke!

1 Synes om

Har en ven der starter på AAU. Han spørger om man kan få indblik i eksamensættene på AAU, 1.semester?:slight_smile:

Det tager ofte tid at finde en studieteknik som virker da det er meget individuelt - det bedste du kan gøre er at prøve dig frem.

Personligt er jeg ekstrem visuel, her er mine fremgangsmetoder:

  • Jeg udfordre gerne min indre Picasso. For at huske det bedst, tegner alt jeg har svært ved da det giver mig en bedre forståelse.
  • Håndskrevede noter er vejen frem for mig. Det tager tid (meeeeeeget længere tid end at skrive i OneNote), men giver mig det bedste udbytte da jeg igen, er meget visuel.
  • YOUTUBE-VIDEOER!!! Disse er guld værd. Hvis jeg skal gribe et svært emne ad, starter jeg altid med at tage det ned på niveau for dummies og så bygge mere på løbende. Min anbefaling af youtubekanaler er: CrashCourse, Khan Academy mm. (Her er en liste over hvad andre mener er de bedste: Top 7 YouTube Channels To Help Medical Students Study Better )
  • Efter hvert semester laver jeg tre bokse med overskrifterne: Behold, Kassér, Prøv. Her plugger jeg de forskellige læringsteknikker ind som jeg har prøvet i løbet af semesteret og vurderer om jeg skal beholde dem fremover (Overskrifterne siger sig selv)
  • Du kan oprette en youtube-kanal, som kun DU kan se, her kan du optage videoer hvor du ‘underviser dig selv’ - studier viser at man husker markant mere af et stof, hvis man skal undervise andre i det fremfor bare at læse det.
  • Før en forelæsning (Jeg er meget selektiv hvad jeg kommer til), læser jeg stoffer som skal gennemgåes - nogle gange giver det ikke mening på det her tidspunkt - men når stoffet så er gennemgået af vores forelæser er det som om det hele falder på plads, når jeg efter forelæsningen sidder og skriver mine håndskrevede noter og de læringsmål jeg skulle kunne nu.
  • Hvis du studerer anatomi har abonnementer på b.la. Kenhub været meget gode for mig, her kan du quizze dig selv indtil det sider fast. Så basically bare repetition, repetition, repetition. (Complete anatomy kan også virke da det giver dig et 3D billede).
  • Find nogle gode læsemakkere, som du kan godt med.
  • Hvis du skal læse på SDU så er medicinerboxen også et guldkorn!

Det var lige det jeg umiddelbart kunne komme i tanke om, som virker bedst for mig - igen, det er meget individuelt. Husk det ikke gælder om at skrive så mange flotte noter som muligt, men det handler om du husker og forstår det! :smiley:

9 Synes om