Studietvivl og udbrændthed

Jeg læser medicin på snart 5. semester og er begyndt at overveje rigtig meget at læse noget andet (måske erhvervsøkonomi). Jeg synes bare det er lidt sent og måske et sats at droppe ud og starte helt forfra på et nyt studie. Jeg kan jo godt lide fagene her og synes det er fedt på hospitalet – men føler seriøst medicin er på grænsen til at være for hårdt at komme igennem… Jeg bruger så meget tid på at læse, og når man ser på sine venner, der næsten er færdiguddannede og har 100x mere fritid end en selv, så er det bare så demotiverende. Jeg har næsten ikke kunne trække mig selv igennem det her semester.

Jeg håbede lidt på, om der var andre her som har haft det på samme måde? Og hvad er I så endt med at gøre?

1 Synes om

Lige kort: Bachelor og kandidat den kan ikke sammenlignes. Fat mod, kæmp dig igennem og en ny verden åbner sig.

Jeg tror vi alle på vores bachelor havde vores kriser. Jeg kan sige, at jeg selv blomstret op -også fagligt - på kandidaten.

Jeg kan ikke vide om det er den rigtig uddannelse for dig, der må du selv mærke efter. Hvis hospitalet virker tiltrækkende er du nok ikke helt på afveje.

Jeg ved ikke hvor meget du læser men over læser du må du overveje om du læser rigtigt. Som en moden mand (45 år) kan jeg oplyse at du aldrig får mere fritid end du har nu.

4 Synes om