Suturering, en dyr foretning :O

Ja, så har undertegnede overstået “basis” øvelsen i sutur-teknik og som den flittige elev jeg er, hungre jeg efter mere -.-

Tænkte selvfølgelig at jeg kunne lappe en gang øf-dyr (læs: grisebasse) sammen dvs. gå til slagteren og få nogle grisetæer.

MEN, jeg skal jo også bruge noget “grej” tænker mig at en kirurgisk pincet og en nåleholder og noget sutur måtte være dækkende i første omgang, til min frygt må jeg dog opgive da jeg ser at en “billig” nåleholder koster omkring 350 og en kasse med sutur koster omkring samme pris… Den flittige elev havde håbet på en billig løsning og søger derfor denne løsning blandt ligesindede.

HJÆLP MIG, jeg er så flittig, men også så fattig :slight_smile:

…Appelsiner er en ganske udemærket at sy i… det giver da en lille besparelse.
Pincet og nåleholder burde du kunne låne dig til. De bliver jo som sådan ikke slidt. Men det gælder jo lige om, at have en man kan låne fra.

Det allerstørste problem er vel ikke udstyret, men suturtrådene?
Jeg har set et suturkit på stetoskop.dk til 280 kr, så det er da ikke alverden. Det holder jo længe og jeg er ret sikker på, at du kan få ihvertfald 3/4 af købsprisen igen, hvis du sælger det.

Har du overvejet at hoppe med på SAKS’ kurser i sutur?

http://studkir.dk/

Do research at a surgical department, establish some connections and you can get all the gears you need for free.

Hvis du læser på SDU, kan jeg godt skaffe dig noget sutur. Nåleholder og pincet må du selv skaffe. Send mig en PM, hvis det har interesse.

//Jonas