Kære alle
Jeg vil forhøre mig om hvorvidt der er nogen herinde som har erfaringer om at være på udvekslings, hvor eksamen er et markant højere niveau end herhjemme. Jeg i pt. gang med mit 11. semester, som jeg afslutter i Firenze. Semesteret har været præget af en dagliggang som er meget anderledes end herhjemme, hvor forelæsere f.eks ikke dukker op til forelæsningen, og man ingen lektion/læseplan har.
Det er ved at være tid til eksamen, som er et helt andet niveau end det jeg er vant til hjemmefra. Eksamen er støvsuget af kliniske relevante spørgsmål, og det lader til at der bare bliver spurgt til fuldstændige tilfældige spørgsmål, som de pågældende forelæsere kommer op med fra deres egen nicheområde. Jeg vil høre om der nogle herinde der har været på et Erasmussemester og oplevet at være i lignende situation samt evt. konskvenser af dumpet eksamen på ens udvekslingsemester