Svar på dispensationsansøgning

Goddag,

Jeg har netop modtaget en mail om, at jeg er blevet flyttet fra vinterstart 2019 til sommerstart 2018 på medicinstudiet på AU, hvilket jo er mega fantastisk :smiley:

Dog undrer jeg mig over, at jeg modtog denne besked på min normale mailadresse (fra [email protected]), da jeg forventede at få svaret på min dispensationsansøgning via. eboks. Desuden kan jeg ikke længere se mine ansøgningsoplysninger på mit.au.dk. Er der andre herinde som er blevet flyttet og har modtaget beskeden på samme måde?

Er bange for at begynde at fortælle den glædelige nyhed uden at være 1000% sikker på, at den er god nok :slight_smile:

Mvh. Asta

Hej,

Har du tjekket din e-boks?
Jeg har modtaget svar både pr. mail og i e-boks.

Mvh

Hej Asta, jeg vil bare lige høre, om du har byttet med nogle, siden du har fået mulighed for at starte om sommeren, da jeg også kunne tænke mig sommerstart til 2019, selvom jeg kun er 19 til den tid. Eller har du bare sendt en dispensationansøgning? :slight_smile:

Og hvad skrev du i ansøgningen? Vedlagde du nogle dokumenter? :slight_smile: tak på forhånd

Mht. dispensationsansøgning så prøv at kigge inde på gruppen “Medicin Århus Universitet”, der er en tråd kørende dér, hvor der er én, som har fået lov til at starte her til sommer i stedet for vinter ved at have skrevet en dispensationsansøgning.

1 Synes om

Jeg har fået en besked i e-boks nu, og mit.au.dk er også blevet opdateret med den nye studiestartsdato :smiley:

@Wannabedoctor1
I min ansøgning skrev jeg, at jeg gerne ville flyttes, da jeg allerede var flyttet til Århus i håbet om at påbegynde studie om sommeren/efteråret. Jeg havde derfor regnet med at kunne få SU til at betale mine månedlige udgifter, og ville stå i en træls situation, hvis ikke jeg kunne begynde til sommer. Jeg pointerede også, at jeg allerede har holdt et sabbatår efter gymnasiet, og jeg derfor ville være ked af at skulle vente endnu et halvt år (Jeg er forresten 20 år :slight_smile: ). Ved dog ikke, hvilke af disse faktorer de satte fokus da de gennemgik ansøgningerne.
Det eneste jeg vedhæftede var mit oprindelige optagelsesbrev fra AU :slight_smile:

Ja okay, tak skal du have. Jeg vil virkelig gerne have sommerstart, men vi må se, hvordan det ender, da jeg kun er 19 år til den tid. :slightly_smiling_face:

“Aldersgrænsen” for at kunne få sommerstart ser ud til at ligge lidt højere end det desværre. Har en veninde der næsten er 21 som også fik tildelt vinterstart i første omgang. Men det er vist noget med at der kommer en del flere studiepladser på medicin på AU næste år, så der er en chance for, at det bliver nemmere for dig :slight_smile:

Men ja, hvis det skulle ske at du får vinterstart, kan du altid prøve at sende en dispensationsansøgning. Havde virkelig ikke regnet med, at mine argumenter for at blive flyttet var gode nok, men det viste sig dog at være tilfældet :smiley:

Ja, det håber jeg virkelig, at jeg kan. Håber også at de flere pladser på AU gør, at man kan komme ind med et snit deromkring … og ikke nødvendigvis over 11,2. :sleepy: Kom du ind via kvote 1 eller 2?

Hvor finder du gruppen?

Jeg kom ind via. kvote 1. Søgte med et snit på 12, så var ikke rigtig i tvivl om, at jeg ville komme ind :slight_smile: Men ja, det virker sandsynligt, at flere pladser medvirker at snittet falder en smule :slight_smile:

Gruppen finder du forresten på Facebook :slight_smile:

Ja okay, fedt nok! Og tak skal du have!