Svar på optagelse i nat, en lille peptalk til at komme igennem ventetiden ;)

Hej derude!

Der sidder sikkert rigtig, rigtig mange af jer, og venter på svar i nat, så vil lige komme med mine bedste tips til den lange dag i dag.

Lav noget andet, som i helt helt andet, end at sidde og kigge statistikker! Løb en tur, drik vin med naboen, læs en god bog, bingewatch en serie. Selvom det er lettere sagt end gjort.
Uanset om man hopper baglæns til månen eller læser 1000vis af statistikker, så er udfaldet afgjort for dig, og man kan hverken gøre fra eller til.

Når svaret kommer i nat, så er der drøn på! Jeg ventede personligt i 2½ time for at komme ind og se mit svar, og det endte med at jeg gik i seng, og dagen efter kunne logge på i ro og mag, og se jeg var optaget.

Et lille hack; hvis man er ikke søger på Kvote 2, så kan man alternativt se hvad snittet endte på, på de offentlige statistikker, der kommer ud til midnat.
Ligger snittet på 10,0, og dit snit er på på 10,1, så er du kommet ind :wink:

Mens jeg for et par år siden helt panisk prøvede at komme ind på de 4 universiteters sider, kom jeg ind på KU og Ålborgs sidder, hvor jeg ikke var optaget på nogen af dem.

Jeg havde snittet til kvote 1 Ålborg, og kunne derfor regne ud, at jeg var kommet ind på enten SDU eller Aarhus, men fik først endelig viden dagen efter.

Skulle man sidde med et rigtig ærgerligt svar i morgen, så husk! Der er en chance igen om et år.

Læg en plan: hvad skal der gøres bedre ift. kvote 2? Skal man have noget relevant erfaring, skal man øge sin læsehastighed ift. unitest, eller hvad kan man gøre?
Og så søg bredt! Man kan blive ligeså god en læge i Ålborg, som man kan i København, og måske er det endda lidt sundt at prøve nogle nye rammer?

Men vigtigst; kommer du ikke ind, så husk at gør noget ekstra godt for dig selv!

Det er ikke verdens undergang, selvom det kan følges sådan, og måske giver det endda ekstra drive for at give den endnu en skalle til næste gang man kan søge <3

Held og lykke derude! <3 <3

25 Synes om