Sygeplejerskestuderende til medicinstudiet

Jeg er 26 år og læser til sygeplejerske, efter at have læst 1 år på sygeplejerskestudiet føler jeg ikke at jeg er på den rette hylde, jeg kan godt lide naturvidenskab og derfor vil meget gerne læse videre på medicin. Derfor er jeg nu i gang med at supplere fagene som jeg mangler nemlig mat A, kemi B og fysik B, det vil tage mig et år, men jeg har overvejet at færdiggøre sygeplejerskestudiet inden jeg søger ind på medicin…vil meget gerne ind på KU dog bliver jeg lidt i tvivl om jeg ikke vil blive alt for gammel når jeg starter på medicin hvis jeg dog kommer ind med det samme. jeg vil være 29 år når jeg er færdig med sygeplejerskestudiet. Derfor har jeg også overvejet at droppe sygeplejerskestudiet og prøv er at søge ind til næste år 2014 via kvote 2 Jeg har arbejdet på hjemmeplejen og plejehjemmet sammenlagt i 3 år ved siden af studiet og mener jeg har relevante erfaringer. Mit snit fra HF ser dog ikke så godt ud men jeg har fået nogle rigtige gode karakter fra sygeplejerskestudiet. Hvad er chancer for at jeg kan komme ind via kvote 2 med denne baggrund ? Det er virkelig det jeg vil.

1: Hvorfor vil du gerne færdiggøre sygeplejerskestudiet først? Gælder dette også hvis du har mulighed for at starte på medicin?
2: Om du har udsigt til ~35 eller ~30 års karriere kan være underordnet, glem alderen.
3: Du behøver ikke at droppe ud for at søge kvote 2.
4: Jeg ved ikke med dine chancer ved KU, men har du undersøgt SDU’s optagelsesprøve? Jeg syndes umiddelbart at det er din bedste mulighed lige pt.
5: Husk på at kvote 2 kun tæller dit gennemsnit i de relevante fag, så det er vigtigt at du klarer de kurser du har gang i godt.

Tak for dit svar.

Jeg tror at jeg vil stå mere stærkere hvis jeg har fuldført sygeplejerskestudiet, men det vil dog være en bonus hvis jeg kan allerede komme ind til næste år, men jeg mener bare ikke at der er stor sandsynlighed for det.