Tandlæge? medicin? snit? forvirrende!

Hej allesammen.

Jeg har læst lidt frem og tilbage i de andre tråde og synes ikke at der står noget om odontologi.
Sommer 2008: 6,2 (kvote 1) og alle optaget ved standby.

Hvor meget tror I at det stiger? Vi kan vel være enige om, at når snit i medicin stiger så stiger det også i tandlæge.

AU- medicin er også ret lavt. Kvote 1: 7,6 Standby: 6,0
Tror I ikke også at det stiger? Kan det stige flere karaktere ?

Har I ellers nogle forslag til hvad man kan læse hvis nu jeg er så uheldig at jeg hverken bliver optaget på medicin eller tandlæge.

Jeg er virkelig på bare bund… :expressionless:

Det nytter jo ikke at spekulere for meget over snittet, det er bare at prioritere dine ønsker og håbe på det bedste. Det vigtigste er vel at få en uddannelse og et job du er glad for, så du må overveje hvad du brænder for. Måske sygeplejerske eller farmaceut hvis det er noget du finder spændende.

Det er jo altid muligt at søge ind på eksempelvis medicin senere, f.eks. via kvote 2.

Held og lykke med optagelsen :up:

jeg har også overvejet at søge ind igennem kvote 2hvis jeg ikke bliver optaget her til sommer.

Problemet er at intet andet intresserer mig. Sygeplejerske er ikke noget for mig og farmaceut… ja… det ved jeg ikke helt.

Hvis det er det eneste der interesserer dig, er det bare at klø på :slight_smile: Kvote 2 i Århus afhænger af snittet i dansk, matematik, engelsk, kemi og fysik, så du kan evt. bruge noget tid på at forbedre dit snit i disse fag. Men ellers er der også en rimelig mulighed for at blive optaget via kvote 2 på syddansk, hvor det sker vha. optagelsesprøver.

Men nu er der jo ingen grund til at tage sorgerne helt på forskud, det kan være dit snit er rigeligt.

hmm ja… du har ret. men det er bare svært.

men hvilke slags optagelsesprøve er det på Syddansk?

Det er en multiple choice test, samt interviews/praktiske opgaver. Du kan læse om det her http://www.sdu.dk/Uddannelse/Fuldtidsst … skrav.aspx

hmm… tak for link…
det virker meget indivklet. :cry:

Biologi kunne også være interessant, hvis man skal finde et alternativ til medicin. Men ellers vil jeg anbefale at kæmpe for at komme ind på studiet, da det - som mange tidligere har nævnt - er verdens bedste :smiley:

apopov

Sunshine89, du skal da først og fremmest tro på, at du optages på medicin- eller odontologistudiet.

Hvis du så på et tidspunkt bliver nødsaget til at tænke i andre baner, er folkesundhedsvidenskab da også en mulighed. Kender selv nogle stykker, der er rigitg glad for det.
Men bliv ved at kæmp for dine to førsteprioriteter og tag ikke sorgerne på forskud :doc:

Jeg vil gerne tro på at jeg kommer ind… eller i det mindste få en standby plads, men jeg er så usikker.
Jeg er bange for at jeg mister chancen til at opfylde min drøm. Jeg har aldrig haft andet i mine tanker!

men jeg håber kun det bedste. Har dog overvejet hvad jeg vil ellers hvis jeg nu ikke kommer ind.