Tanker om uni-testen

Hej.
Til jer der har været til Uni-test i år, hvad syntes i? Er jeg den eneste der følte den var virkelig svær?
Og til jer der har købt Aspiri-kurset, følte i også at Aspiris opgaver var meget anderledes end dem man bliver sat overfor i uni-testen? Og er der nogen der ved hvorfor uni-testen foregår online nu? Jeg kunne være bekymret for det hæver grænsescoren pga evt snyd

1 Synes om

Jeg var til Unitest sidste år også - Jeg føler testen i år var mange gange sværere end den sidste år.
Sidste år klarede jeg mig rimelig godt, følte også testen var relativt nem og kom hurtigt igennem den, var færdig måske 30-45 min før tid. Det her år følte jeg mig virkelig tidspresset især pga. opgavernes krævende overskuelighed og nærlæsning :l… Jeg blev nødt til at gætte på et par opgaver for at kunne nå det hele…

Måske er de online pga. sidste års tekniske problemer? da jeg var der, var der et helt hold(ved ikke om der var flere) som mistede 1 time + og en del som slet ikke kunne tage den færdig, fordi testen og exam monitor ikke fungerede som det skulle…

Rent nysgerrighed - Var der mange opgaver, hvor man skulle bruge sine matematiske færdigheder?

Jeg synes også den klart var sværere i år, men jeg er da glad for jeg ikke er alene om det. Jeg gættede på en del opgaver, vil jeg godt være ærlig og indrømme:D

På aspiri kurset tog jeg flere “testsimulationer” med samme tid og antal opgaver og var færdig 30 minutter før, så jeg kunne genlæse opgaverne. TIl uniteten i år nåede jeg lige akkurat igennem alt.

Puha, spændene at se hvor grænsescoren kommer til at ligge i år, og hvordan man har klaret sig

Ja det synes jeg. Generelt er alt mellem linjerne, du får ikke informationerne direkte fra teksten, men skal selv “opstøve” det mellem linjerne, hvis det giver mening.

Tak for dit hurtige svar :slight_smile: - Hvor er jeg glad for mit gennemsnit på 10,3. Så har jeg en dobbelt chance for at komme ind på studiet, hvis jeg klare uni-testen dårlig uanset om det bliver SDU - AAU

Jeg tog unitesten ved fysisk fremmøde sidste år på AU. Jeg nåede kun igennem 3/4 sf testen og vsr nødt til st gætte på de resterende pga tiden.
I år tog jeg den så online via SDU. Jeg følte, at den var en del lettere og blev færdig ca. 25 min før tid. Det kan godt være, at det var pga, at jeg havde en lidt bedre idé om, hvad jeg gik ind til denne gang.

Gættede dog på et par spørgsmål.

Har ingen fornemmelse af, hvordan jeg har klaret mig, så det må tiden vise.

Held og lykke til jer alle!

Er det ikke med papir på AU? Eller tager jeg fejl? Jeg tog den også online sidste år, og følte den var endnu sværere i år, på trods af jeg har læst utroligt meget op denne gang, og sidste gang havde jeg ikke forberedt mig

Kæmpe held og lykke til dig også! Jeg håber vi lykkedes med det:)

Jo, den er på papir på AU :wink:

Måske er det også en faktor der spiller ind, har ihverfald hørt at det er lidt besværligt når det er på fysisk papir:D Jeg tror personligt også jeg ville foretrække at tage den på pc:)

Er der nogen spørgsmål, der går igen fra sidste års prøve?

ja, de genbruger nogle spørgsmål