Jeg har tænkt mig at få tattoveret en sleeve, hvor jeg også vil blive tattoveret på håndryggen.
Spørgsmålet er om den stigende tolerance for tattoveringer vil gøre at det om 13,7 år (når jeg er færdig uddannet) ikke længere vil være et problem at have hånd og hals tattoveringer.
Eller burde jeg vente med det indtil jeg har fået fast job?
Ekstra information at have med; jeg vil gerne (indtil videre) være akut mediciner og arbejde på traume afdelinger og lign.
Edit: Tak til alle jer der har svaret og på forhånd tak til jer der kommer med nye svar. <3
Har selv sleeve og chestpiece, og jeg har aldrig hørt en eneste bemærkning uanset afd. Ved dog ikke om hospitalsvæsenet er klar til håndryg og hals endnu. Jeg ville vente med hænder og hals (medmindre det er en del af det samlede motiv selvfølgelig) så kan du altid gemme det med en langærmet.
Uden at have belæg for det, så vil jeg anslå at 99,9% af befolkningen hellere vil have en læge med en tattoverig på hånden, der kan redde deres liv, hvis de kommer ind på skadestuen, end en, som er sleevefri, men ikke lige var skarp i den procedure, der skulle udføres.
Med andre ord; stræb efter at være dygtig, teoretisk og praktisk god, så skal det hele nok gå, med eller uden tattovering.
Og så sidenote; jeg har arbejdet sammen med adskillige læger med tattoveringer på fingre/hænder. Det har aldrig været et problem. Men uden at tage stilling til arbejde/karriere, så ville jeg være meget sikker, før jeg fik et sleve - det skulle i hvertfald ikke bare være noget som jeg havde tænkt over i 14 dage, og så gjorde. Og her taler jeg også af erfaring med venner der kom til det på en ferie, og fortrød da sommerrusen havde lagt sig
dog med den lille bemærkning, at uniformsetiketten siger, at man kun må have t-shirtærmer på.
Men nej, jeg har heller aldrig oplevet problematikker omkring det, snarre lidt ændre patienter der er fascinerede, og unge der virkelig følger en connection til lægen klokken 4 en lørdag nat, fordi de begge er tattoverede