Teoretisk Anatomi eksamen SDU

Hejsa jeg skal snart op i teoretisk anatomi eksamen, altså modul 4 eksamen.

I begyndelsen terper vi næsten alle sammen bare evnen til at genkende muskler og andre strukturer, men de teoretiske spørgsmål ser ud til at gå en del ud over dette og spørge ind til mere kompekse sammenhænge som inkluderer flere muskler, funktioner og nogle gange forløb af strukturer.

Mit spørgsmål er ganske simpelt, da tid er en mangelvare på dette modul og jeg læser rigtigt meget men har fundet ud af det handler mindst ligeså meget om at gøre det effektivt, hvordan fandt i at i bedst blev i stand til at besvare på de teoretiske anatomi spørgsmål, hvilke ressourcer mener i er de vigtigste at bruge og hvis i mener man skal kombinere så sig gerne hvilke ressourcer i brugte.

eks: Jeg løste anatomi hæfternes besvarelser til hudløshed ind til jeg kunne alle teoretiske spørgsmål.

lige nu bruger jeg anatomi hæfternes spørgsmål med svar noter og prøver at besvare dem selv. visuelt bruger jeg meget tid på tørsalen nu for at se muskler og nerver (gør en enorm forskel for mig at det er 3-dimensionelt frem for et atlas.)

Hejsa.
Mit råd til dig er(måske for sent hvis du allerede har gjort det) at du ikke skal spilde tiden med at prøve at besvarer spørgsmålene i hæfterne. der bliver lagt standart svar ud og det er dem du skal kunne. kør det igennem til du kan dem udenaf --> når du kan dem, kan du alt det anatomi du skal kunne til den skriftelige prøve. spørgsmålene i anatomidelen til den skriftelige prøve er ordret de spørgsmål der er i hæfterne.
Da der jo er rigtigt mange anatomi spørgsmål i hæfterne, anbefaler jeg dig at du deler dem op, således at du fx. tager 30 hver dag, og kører dem igennem til du kan dem.

håber du kunne bruge mit svar:D