Tidsgrænse på kandidat

Hvis man tager nogle Ba fag samtidig med nogle kandidatfag på SDU, hvornår tæller tiden så fra

Man må ikke tage fag på kandidaten før at man har afsluttet sin bachelor og er blevet optaget.

Tak for din besked.
Jeg synes dog at jeg kan læse på hjemmesiden at man godt kan følge ba fag og Ka fag samtidig.

Det var så lidt :slight_smile:
Hvis du mangler et lille fag på bacheloren kan du godt søge om dispensation og blive betinget optaget på kandidaten. Men det kræver at man enten skal have bestået faget som reeksamen inden at man starter på kandidaten, eller så skal man bestå faget før man bliver færdig med 1 sem på kandidaten. Fx giver KU nogle gange dispensationer for diagnostiske fag (5 ECTS) fra bacheloren, men det sker næsten aldrig for andre fag.

1 Synes om

Men jeg kan faktisk se at SDU gør det anderledes, du kan læse mere her:

(Der står, at du skal have bestået minimum 160 ECTS af din bachelor, og du skal lave en studieplan. Det kræver også en dispensation fra studienævnet).

Og jeg ved ikke helt hvad du mener med en tidsgrænse, men en 3-årige kandidatuddannelse skal være afsluttet på normeret tid + 1 år. Da du teknisk set ikke er indskrevet på kandidatuddannelsen før at du afslutter din bacheloruddannelse, tænker jeg stadig at du har 4 år til at afslutte din kandidat, fra den dag du starter.