Tilmelding til sommer eksamen

Hej alle sammen… :smiley:
Jeg skal starte på medicinstudiet ved KU til februar og jeg har modtaget gennem min punkt.ku.e-mail adresse en besked om tilmelding til sommer eksamen 2008. jeg har tilmeldt mig begge eksamener (basal humanbiologi og tidligt patientkontakt) men der står ikke noget om medicinsk kemi, jeg ved i forvejen at der er en integreret eksamen (dvs. humanbiologi og medicinsk kemi), men hvorfor står der ikke noget om det. Plejer det altid at være sådan, dvs. uden at nævne medicinsk kemi.
Er der også nogen der ved hvornår/hvordan man kan søge om forlænget/forkortet tid og om dispensation til eksamen.

Tak for alle jeres svar

Først og fremmest velkommen!

Du vil få det hele gennemgået til punkt og prikke af din tutor.
Da humanbiologi og kemi er integreret, plejer man blot at tilmelde sig en eksamen (som f.eks. hedder “humanbiologi og medicinsk kemi”). Du har indtil 15. februar til tilmeldingen - prøv at hør nogle fra din semester, når I starter, eller stik hovedet ind på eksamenskontoret…

Jeg har aldrig hørt om nogen der søgte dispensation om forkortet tid til eksamen :stuck_out_tongue:
Men skal du have en eller anden dispensation til eksamen, vil jeg anbefale dig at snakke med en studievejleder, som kan hjælpe dig med udformningen af en dispensationsansøgning (hent arket i studieekspeditionen). Dispensationen søges hos Studienævnet.

hej igen…
tak for dit svar . jeg har alligevel tilmeldt mig begge eksamener på det første semester, men jeg skal selvfølgelig høre fra andre studenter, når jeg starter.

tak igen :slight_smile: