Tilmelding til undervisning+læsegrupper...?

Hej stud.med’er

Er der nogen der kan fortælle, hvad tilmelding til undervisning og læsegrupper (på SDU) går ud på? Hvad sker der, hvis man ikke tilmelder sig? :?

Ups! Jeg kan se jeg har postet det her indlæg 3 gange. Det må I undskylde - det var selvfølgelig ikke meningen. :oops:

Håber stadig på svar :wink:

Det betyder ikke andet end at du bliver fordelt på diverse hold. Dvs forelæsninger følger man naturligvis bare, men hvis holdet bliver delt i f.eks 4 mindre grupper, er man blevet tilmeldt en af disse grupper. Man kan maks være tilmeldt undervisning én gang. Om man SKAL være tilmeldt undervisning, for senere at kunne tilmelde sig eksamen, har jeg faktisk ikke selv fundet ud af - nogen der ved dette?
Tilmelding til læsegruppe betyder at du er sikker på at komme på hold med din læsemakker.

Man kan rent faktisk godt tilmeldes undervisning flere gange, selvom det egentlig ikke burde kunne lade sig gøre… Men omvendt tror jeg ikke, man behøver være tilmeldt undervisning i faget for at kunne gå til eksamen i det…

Hvad mener studmeds brugere om læsegrupper? Gennem personlige bekendtskaber har jeg hørt både negative og positive kommentarer. Personligt afskyede jeg gruppearbejde i gymnasiet - ikke fordi jeg er asocial, men fordi jeg altid har fundet det lettest at gennemgå stof/regne opgaver på egen hånd. Er der mere at ‘vinde’ på uni?

Jeg har haft det på samme måde som dig i gymnasiet, men jeg synes, der er meget at vinde i det på medicin! Alt, hvad vi skal lære på 1. del, er jo bare udenadslære, og så hjælper det altså at træne det med andre! Men nogen synes, de får mere ud af det ved selv at gennemgå det… Sådan er folk så forskellige! Jeg vil anbefale, man prøver det, og ser om det er noget for en, jeg blev i hvert fald overrasket! Man kan jo altid springe fra, hvis det ikke fungerer, det er straks sværere at gøre det i den omvendte rækkefølge… Men hav tålmodighed, det kommer ikke lige med det samme, måske heller ikke med den første læsemakker!