Tips og kontakter søges!

Kære alle

Selvom jeg ikke er læge, tillader jeg mig alligevel at komme med en lille forespørgsel i dette forum. Jeg er sociolog og ansat i Skatteministeriets Innovationskontor. I mit kontor arbejder vi hårdt på at forenkle skatteregler og lave bedre vejledning til borgerne. Jeg er igang med et projekt, der fokuserer på praktiserende læger (inkl. speciallæger) og formålet er, at udvikle fokuserede services rettet mod denne specifikke gruppe. Det gør vi bl.a. igennem kvalitative interviews. Jeg er derfor på jagt efter praktiserende læger, som kunne tænke sig at fortælle om deres oplevelser med skattevæsenet (inkl. evt. frustrationer). Jeg kan se herinde, at det faktisk er noget som optager folk! Men det er lidt svært at trænge igennem - formentlig fordi SKAT altid bliver mødt med en vis skepsis. Desværre - for vi vil VIRKELIG gerne fremstå mindre suspekte. Det er nok ikke alle herinde, som har egen praksis, men det kunne være, at man alligevel kendte en praktiserende læge fra turnus eller lignende. Eller måske bare havde et tip til, hvordan man kan få mit budskab ud. Jeg har kontakt med Lægeforeningen, men tror at en mere uformel tilgang som denne er vejen frem. Så jeg håber, at nogle af jer vil smide en kommentar herinde og hjælpe mig på vej!

Mange venlige hilsner Morten

De fleste herinde er nok studerende eller yngre læger (dvs. uden egen praksis eller speciallægeuddannelse til P.L.), men prøv evt. også Dansk Selskab for Almen Medicin (DSAM) og Foreningen af Yngre Almen Medicinere (FYAM).

Tror nu også det er et ok projekt - økonomi og virksomhedsdrift er ikke ligefrem nøglefag på medicin :wink: