Tips til reeksamen SDU

Hej

Nogle vil måske mene at jeg tager sorgerne på forskud, men det er vel altid godt at være foran, selvom man ikke kan sige det samme om min læsning.

På mandag skal jeg op til min eksamen i bevægapparatets anatomi på SDU, og jeg er ret sikker på at jeg dumper.
Jeg har læst, læst, læst og læst de sidste 2 måneder, men alligevel er der bare nogle ting der helt fundamentalt mangler i min viden. Så jeg er allerede en smule forberedt på at skulle op til en reeksamen.

Så, er der nogen der har nogle gode råd? Nogen som har stået i samme situation? Hvordan bærer jeg mig ad, så jeg ikke dumper igen?

Jeg har virkelig ikke lyst til at dumpe, og blive smidt ud. Jeg elsker studiet, men førsteårsprøven truer mig på livet. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Tak på forhånd.

Hejsa!

Som du selv skriver er du ikke dumpet endnu! Jeg tror ikke det er unormalt at føle, at pensum er stort og uoverskueligt, for mig er det i hvertfald ikke!

Når det så er sagt, tror jeg, at en god studieteknik er guld værd. Jeg kan sagtens dele min, men alle lærer individuelt. Se på alle eksamenerne du har været op i og kommer op i senere og kig på hvilke ting der fungerede og hvilke ting der ikke gjorde. Det kan være ting som flashcards, tegninger, videoer vs. bøger, skrive mange vs. få noter til forelæsninger, planlægning af tiden osv. Dette er en læringsprocess der tager tid og mange eksaminer at finde frem til!!

Det er de færeste der kommer igennem hele uni uden at dumpe, og at dumpe er ikke det samme som at blive smidt ud. Til en reeksamen ved du bedre hvad du kan forvente og er oftest bedre stillet.

Men jeg gentager lige DU ER IKKE DUMPET ENDNU. og vi hepper alle på, at det nok skal gå! :cowboy_hat_face:

4 Synes om