Hej alle,
Jeg er kommet gennem nåleøjet og har fået en plads til vinter på AU, og derfor har jeg nogle spørgsmål, så jeg kan være bedst muligt forberedt.
Et mere generelt et er, om I har nogle generelle gode tips til, hvad man skal gøre inden studiestart. Herunder om jeg allerede nu burde finde et studiejob, så jeg har noget klar derovre (kommer nemlig fra Københavnsområdet). Hvor mange penge skal jeg spare op til, så jeg kan være sikker på, at jeg har råd til de forskellige bøger/kompendier?
Vent med at finde studiejob til at du lige er landet på studiet og har overskud. Desuden er der næsten intet reelt studierelevant at finde på 1. semester. Don’t stress it.
Ift. bøger er det en god idé at købe dem brugt. Der findes en gruppe på Facebook til det: Redirecting...
Hvis jeg husker rigtigt, kom jeg af med ca. 1000 for brugte bøger til 1. semester, men de kan jo sælges videre igen bagefter.
En tilføjelse hertil: Hvis man er interesseret i at få bøgerne nye, så vent indtil efter du har været til bogoplæg hos FADL. De tilbyder vist en bogpakke med (relativt meget) rabat
Min far ejer en lægeklinik, hvor jeg indtil videre har været der i 1 uge, men planen er 6 måneder samlet (altså fra nu op til studiestart). Jeg oplæres af de medicinstuderende, der er i klinikken, hvor jeg får masser af patientkontakt og en indsigt i, hvordan den verden foregår. Vil det ikke gøre, at jeg godt kan få et studiejob som medicinstuderende hos en lægepraktik?
Jo, tror klart det giver dig en fordel! De fleste klinikker foretrækker studerende længere henne på studiet, men erfaring er jo guld værd til at få et job tidligt. Men god idé at komme ind i rutinen først, så man kan få en føler for ens tid og overskud. Om man kan være med selv hvis man misser forelæsninger/hold fordi jobbet overlapper