TPK Eksamen

Hejsa
Jeg skriver da jeg sidder i en lille krise ift TPK eksamen (KU meds 1. sem). Jeg er lidt i tvivl angående eksamen om der skal laves et mundtlig fremlæggelse ved TPK eksamen og om dette så er perspektivering (hvilket jeg heller aner hvordan skal laves, da opgaven i forvejen vel er en perspektivering (?)) eller ikke?.

Er der en venlig sjæl derude der ville svare

Påforhånd many thanx :slight_smile:

Min eksamen ligger tilbage i 2010/2011, og det skal siges at jeg blev eksamineret af kursuslederen (hun gik altså til den derinde).

I skal snakke om din opgave. Du har med garanti skrevet noget sludder i den som du kan rette op på. Og ellers skal du uddybe nogle passager og de vil også spørge ind. Det er det nemmeste.
Dernæst holder de dig ansvarlige for koncepter fra pensum. Eksempelvis forskellen på illness og disease, de 7 lægeroller (både dem vi har og dem patienterne opfatter), coping mekanismer, tavshedspligten og lignende. Vi havde et par stykker der dumpede, da de ikke tog eksamen seriøst og derfor ikke havde læst… de havde fået at vide af andre at det var så nemt, men ikke taget højde for at det var kursuslederen de skulle møde

Generelt læste jeg op på et par dage. Huskeremser til forskellige ting og ellers basal forståelse for kernekoncepterne i undervisningen, så skal det nok gå.

Nu ved jeg godt jeg spørger måske efter lidt for meget… :frowning: :frowning: :unsure:
men jeg er igang med at læse op til TPK og har virkelig ingen anelse hvordan oplægget skal laves eller hvordan den skal være … er lidt desperat, nogen hjælp fra mine venlige medstud der har været op til TPK eksamen før …