De nye progressionskrav har medført, at ingen kan starte op på 5. semester på KU, hvis de mangler en eksamen fra 1.-4. semester. Jeg dumpede min reeksamen i mave-tarm her 2 uger før semesterstart, og er nu tvunget til at holde pause indtil næste reeksamen i januar.
Det betyder at jeg står tilbage uden studiet, de sociale fællesskab jeg har opbygget (med en god læsemakker) og økonomisk usikkert, da de nye SU regler betyder, at man ikke har klip til mere end normeret tid. Og der er intet jeg kan gøre.
Jeg har brugt hele sommeren på at læse op på mavetarm, da jeg var syg til den ordinære, og følte mig ret stærk i pensum her. Synes selv at eksamen var enormt svær (42% dumpede og et snit på 2,1), og det frustrerer mig enormt meget at denne ene eksamen holder mig fra at kunne fortsætte på studiet før til februar.
Er der andre der står i samme situation, har holdt pause, eller generelt bare har gode råd?
Føler mig enormt umotiveret og frustreret, og ville egentlig allerhelst bare klø på med studiet.