Udgifter til studiebøger (AU)

Hvordan griber man det smartest an mht. 1. sem. AU (i øvrigt også andre semestre)? Skal man bare købe alle bøgerne på pensumlisten uden brok, eller er der noget, der er ret irrelevant?

Og hvis man skal købe brugt, skal man så jagte tilbud på fb eller er der nogle “markeder” med studiebøger til medicin, som I ved noget om?

Har også hørt, at Studybox skulle være virkelig smart, men desværre ser der ikke ud til at være nogen bøger til medicin endnu :frowning:

1 Synes om

Nu kan jeg ikke sige noget i forhold til AU, men jeg læser på SDU, og jeg køber lige akkurat 0 bøger. Jeg købte bøger på 1. semester, brugte dem 0 gange og har ikke købt bøger siden.

2 Synes om

Bare vent til studiestart, dine tutorer har en masse gode tips

2 Synes om

Du kan finde pensumlisten til alle fagene på kursuskataloget:
https://kursuskatalog.au.dk/da?year=2022-2023

Man kan købe brugte bøger via denne facebook-gruppe: Aanmelden bij Facebook | Facebook

På 1. semester skal du bruge Medical Genetics, Genesers Histologi, Medical Physiology, Sundhedspsykologi og en e-bog, du først skal købe, når du starter. Genesers og Medical Physiology bruger du senere på studiet også.

2 Synes om

Det samme. Bøger er bare overdetaljeret og uoverskueligt - i hvert fald for mit vedkommende.Noter fra medicinerbox og forlæsningsslidse fik mig igennem. Det eneste man har brug for er anatomi atlas. Resten er spild af penge

2 Synes om

Selv der brugte jeg ikke engang bøger. Hvis man bruger iPad/MacBook (lidt uoverskueligt på iPhone), så er Complete Anatomy som sendt fra himmelen. Latterligt detaljeret, og vildt godt til alt anatomi

1 Synes om

Hvis du nu alligevel beslutter dig for at ville have nogle bøger (jeg har brugt bøger rigtig meget gennem studiet), så et kig på AU medicins facebookgruppe for brugte bøger: Køb og salg af pensumbøger til medicinstudiet på Århus universitet. | Facebook

Der kan du finde alverdens pensumbøger til billigere penge. Se fsjur’s kommentar for hvilke bøger der skal bruges på 1. semester. Hav en god studiestart!

1 Synes om