Udgifter

Lige et dumt spørgsmål… Hvornår får man den bogliste - vil gerne snart igang med at købe det der skal være i orden…

Du finder boglisten her: http://akademiskboghandel.dk/index.php?id=146&no_cache=1&user_abf_tidsrum=E08&user_abf_uddannelse=MEDICIN&user_abf_semester=SEM%201&user_abf_fagkode=MEDICIN&user_abf_kode=E08273&user_abf_beskrivelse=Basal%20humanbiologi%20incl.%20medicinsk%20kemi

Som beskrevet i den den anden tråd, vil jeg dog anbefale dig at vente lidt med indkøb :slight_smile:

Er der en der har en tilsvarende bogliste til dem der starter på AU?

På AU får du på første semester brug for:

Bevægeapparatet af Finn Bojsen Møller,
Et anatomi atlas; jeg var glad for Netter! Men nogle bruger Sobotta
Histologi af Finn Geneser
Langmans embryologi
Derudover en genetik bog, men tror måske de er igang med at ændre bogvalg her, og det er først de 3 sidste uger af semesteret du skal bruge denne.

Men som sagt før i denne tråd, så får i god vejledning til indkøb af bøger af tutorerne, så der er ikke noget der haster. De ved som regel også om der er en ny udgave på vej, der er værd at vente på mm.

Hey, jeg har mulighed for at bruge min brors bøger fra 1 semester på AU, men det er fra 2003. Er der sket nogle store ændringer i følgende bøger siden da?

Juul Epidemiologi og evidens (del 1)
Netter Atlas der Anatomie des Menschen (del 3)
Bojsen-Møller Bevægeapparatets anatomi (3)
Rhoades/Tanner Medical Physiology (3)
Geneser Histologi incl. CD-rom Sadler Langmans Embryologi

Den første får du ikke brug for på 1.semseter og Roades/tanner får du først behov for på 4. semester, og her ville jeg nok vælge den nyeste til den tid, da du kommer til at bruge denne bog meget, og fysiologi ændrer sig mere end anatomi.
Men Netter, Bevægeapperatet og Histologi ville jeg bruge uden bekymringer.
Du skal blot være villig til at gøre ind indsats for at få siderne til at passe, men det er ikke noget problem, da der oftest bare er tale om en mindre forskydning.
Men hvad mener du med tallene i parentes? Bevægeapperatet er vel ikke udgave 3??

Jeg har ikke set bøgerne, det er bare hvad jeg fået af vide, han har ikke checket dem helt igennem.

Det skal lige siges at jeg starter på SDU til feb.

Nå ok… Jeg kan kun udtale mig om bogvalget på AU :slight_smile: