Udlandsophold ifm. specialeskrivning

Hej allesammen.

Jeg er i gang med min Kandidat på SDU, hvor jeg efter sommerferien starter på K3 (8. semester). Jeg sidder lige nu og kigger lidt på de forskellige klinikprofiler, jeg på et tidspunkt skal vælge mellem (11. semester, så vidt jeg har forstået?).

Her kan man bl.a. vælge Udlandsophold i forbindelse med specialeskrivningen. SDU har samarbejde med en række universiteter her i Skandinavien, Nepal og Vietnam. Jeg kunne dog godt tænke mig at komme til USA (evt. Californien) eller Australien - det må så være et selvarrangeret klinikophold.

I bund og grund søger jeg nogen, som har forsøgt sig med ovenstående? Er det overhovedet en mulighed og i så fald, hvor starter jeg så henne?
Jeg har netop sendt en mail afsted til de faglige vejledere og SPOCs udlandsopholdsafdeling.

Jeg håber meget, I kan gøre mig klogere - selvom det er lidt af et skud i tågen :crossed_fingers:t3:

Med venlig hilsen
Sidsel Marie.

Hejsa! Det er et lidt sent svar, men forhåbentlig ser du det og kan få noget ud af det.

Jeg kan personligt ikke anbefale at skrive speciale, mens du er på udveksling. For mig fungerede det superdårligt med at have en specialevejleder hjemme og have min hverdag i et andet land. Det blev alt for presset og stresset, og min vejleder gav gang og gang igen udtryk for, hvor besværligt vedkommende også syntes, at det var.

Hvis jeg må give dig et råd, så er det at klare dit speciale enten før eller efter udveksling (evt tage udveksling ét semester og forlænge med ét semester for at skrive speciale.

SDU International har været virkelig ubehjælpelige ifm. mit ophold og er efter min opfattelse under al kritik. Jeg stod helt alene med alting, selvom de på papiret er superdupermegahjælpsomme. Det kontor er til at lukke op og …

Bottom line må være: Sørg for at skrive speciale i DK på den ene eller anden måde, så du kun skal koncentrere dig om (og NYDE!!!) dit udvekslingsophold, mens du er afsted! Det er en oplevelse for livet! :slight_smile: