Udskyd neurosceince

Hejsa
Jeg er netop startet på 3. Semester på au, men overvejer meget om jeg skal sende en ansøgning afsted, til at blive afmeldt neurosceince.
Efter et semester med 40 ects synes jeg, at jeg er vildt udkørt og er bange for at blive for stresset med endnu et hårdt semester.

Min overvejelser går på, om det er bedre at ansøge om at afmelde neurosceince for nu. Min plan vil så være at splitte 6. Semester og tage det her. Jeg er dog i tvivl om, det er dumt at udskyde, da jeg måske føler lidt jeg bare skubber problemet. Yderligere er jeg nok bange for, om eksamenerne evt. vil ligge dårlig ift hinanden.

Er det nogle der har skubbet neurosceince, eller har andre erfaringer de vil dele?:crossed_fingers:t3:

1 Synes om

Jeg ved ikke hvor nemt det er at blive afmeldt et fag på bagkant, men ellers kan du jo give det et skud og hvis det så ikke går, udskyde neuro til senere. Men kan godt se at anatomi og 10 ects oveni må have trukket tænder ud!
Jeg har lige været igennem 3. på AU og jeg gav mig selv virkelig meget fritid i løbet af semesteret, men fik så til gengæld en hård eksamensperiode. Hvis det er lidt pause du trænger til, så kan det jo være en taktik. Det kan i hvert fald sagtens lade sig gøre på den måde.
Ellers er det jo også en mulighed at tage lidt let på neuro eksamensoplæsning og håbe på bestået, og hvis du så dumper har du stadig god tid i sommerferien til at læse til re.

1 Synes om

Jeg udskød neuro til 6., hvilket gik helt fint og var det helt rigtige for mig!

Dengang lå neuro i starten af semesteret, og fordi jeg er vinterstarter, fik jeg kun lige en forlænget weekend mellem anatomi reeksamen og neuro. Var så udkørt, at jeg i neuro eksamensperioden valgte at droppe oplæsning og holde lidt fri og starte på en frisk til biokemi. Det har jeg så brugt et forsøg på, men for mig var det worth it. Havde ikke haft hovedet over vandet under hele faget, og jeg var ikke fagligt eller mentalt parat til endnu en intens eksamen… Havde ikke haft en chance alligevel, vi endte med en overordnet dumpeprocent på 31%.

Her på 6. tog jeg i efteråret folkesundhed, patologi og neuro (30 ECTS i alt) og er endt med fine karakterer i alle. Neuro lå 18. december og pato 7. januar. Tager farma alene i foråret (10 ECTS).
Det skal så lige siges, at jeg jo egentlig så har fået undervisning i neuro to gange, så det har givet mig lidt af en fordel. Synes faget er meget federe og nemmere nu, og jeg har hørt fra andre, at det nu lidt er biokemi, som bliver undervurderet?

Du kan overveje, hvorvidt det giver mening for dig. Om du lige så godt kan gøre forsøget, når du jo alligevel mister et forsøg, eller om du bare skal udskyde og få lidt mere ro på og fokusere på biokemi.

1 Synes om