UniTest på engelsk eller dansk?

,

Hei,

Jeg er fra Norge og skal opp til UniTest den kommende uken, som jeg også tok sidste år. Da fikk jeg valg om å ta prøven på engelsk eller dansk, og jeg valgte engelsk med tanke på at danskforståelsen min ikke akkurat er udestående. Jeg endte med en score på 51 ish, som jo er ok, men jeg syntes prøven var ret svær på engelsk.

Derfor lurer jeg bare på om noen har noen erfaringer/innspill om hvilket språk jeg skal ta unitesten på. Er prøven identisk lik på de to språkene (med unntak av språket naturligvis)?

Uni-testen er generelt utroligt svær, da man skal finde informationen mellem linjerne. Jeg kunne ikke forestille mig at niveauet skulle være anderledes fra Dansk til Engelsk, da det på ingen måde ville være fair. Så tror du skal regne med niveauet er det samme:D

1 Synes om

Hej, jeg er uni-test vagt. Prøven er den præcis samme på engelsk og dansk :slight_smile:

1 Synes om

Nogen der ved om man kan tage KU testen på engelsk?

Hei,

Nordmann som kom inn i Aarhus gjennom kvote 2 her. Du burde absolutt ta Unitest på engelsk, leseflyten er mye bedre og risikoen for misforståelser er lavere. Dansk er ganske likt norsk men det er en del unntak som kan bli fallgruver. Jeg tok KU-testen på dansk og UniTest på engelsk, forskjellen var stor

Mvh

Takk for innspill : ) Helt enig i at dansk blir litt vanskelig å tolke riktig i blant, hvert fall når man har såpass lite tid, men jeg stusset også over et par av de engelske ordene i de diverse tekstene når jeg tok prøven i fjor. Det er vel dog meningen også.

Vil du forresten dele hvilken score du fikk på UniTesten + fagsnittet ditt?

8.9 og 59. Hvis du ganger fagsnittet med unitest og får nord for 500 ish (8.9*59=525) så burde du være good. Det er bare anekdotisk men ser ut til å stemme

1 Synes om